Jump to content

69 HT Rullande förbättringsarbete.


PeterF

Recommended Posts

  • Replies 336
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

(redigerad)
Ajaj hur stort borra du??

Max 3.2mm! Ser större ut?

2,6 i godset, 4,2 i brickan

kollade dina moddningsbilder Per. Och där är ännu en skillnad på lådhusen mellan 67-69 och 70 och framåt. Ordinare lilla hålet som jag antar är för att smörja envägs lagret är större i ditt låd hus än i mitt.

Ändrade %s av %s (%s)
Snurrig
Link to comment
Share on other sites

2,6 i godset, 4,2 i brickan

kollade dina moddningsbilder Per. Och där är ännu en skillnad på lådhusen mellan 67-69 och 70 och framåt. Ordinare lilla hålet som jag antar är för att smörja envägs lagret är större i ditt låd hus än i mitt.

Aha! Ja en bild ljuger lätt..

Jo som vanligt med Ford så är det ständiga skillnader på ALLT!

Man är lite trött på det faktiskt

Link to comment
Share on other sites

Aha! Ja en bild ljuger lätt..

Jo som vanligt med Ford så är det ständiga skillnader på ALLT!

Man är lite trött på det faktiskt

Håller med dig. Hur fan tänkte dom?..... Men detta lådbygge ger ju en del erfarenhet. Lärt mig hur mkt nytt som helst.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Glädjen varade inte så länge.... Efter att jag monterat lådan första gången så fick ja riva den direkt pga inget oljetryck till kylet. Det problemet åtgärdades med att borra ur en plugg och ta bort 2 stålkulor. En uppdatering som tydligen är standard på c5.

Upp med lådan igen och dit med all skit runtomkring och ut o provkör. Kör lugnt tills lådan blivit varm o fin och börjar fresta lite hårdare. Allt funkar fint tills....... En fullgas repa... Och i skenet av shiftlighten så händer det. En härlig metallisk smäll och ingen drift..... Tack för mig heeej

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så en liten uppdatering.

Har nu byggt ihop en ny låda. Blir lite annat inuti nu. Har inhandlat ett manuellt ventilhus som på nåt sätt känns bättre när man ska skjuta lustgas. även tillverkat plugg till modulator hålet som inte behövs längre.

tänkte även att bakvagnen ska få sig en förstärkning under vintern.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Då har jag precis knåpat ihop ett nytt bränslesystem. Som ni vet har jag petat dit ett lustgas system och där vill man ju ha ordentligt med tryck så det inte bryter på tryckgivaren. Det blev en bosch 044 inline pump som trycker till förgasaren via en regulator som är ställd på 0.6bar. Innan regulatorn sitter det ett t-kors som är kopplat till lustgasens bränsle nossel och sedan vidare som retur och en 3bars regulator till tanken vilket då innebär att lustgas systemet alltid har 3 bars bränsletryck

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Shoppat loss lite, det blev:

Nytt Alu kyl

16" elfläkt

purgekit till nos

tryckmätare till nos

spakställ B&M Quicksilver

en Bosch 044

ett par et street mackor

Big spool till diffen

Rakt fram ska det gå fort. :cool:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 1 month later...

Snart är det vår och bilen är nere från pallbockarna och uppstartad :rolleyes:

tänkte jag skulle bygga lite stabiliseringsstag till bakaxeln utan att behöva stöka till det för mycket. Några tips på vad som är smidigt att tillverka?

/Peter

Link to comment
Share on other sites

Jag kör med caltracks o. swaybar i bak, kan det va nåt kanske?

Har man bara lite verktyg så ärdom inte så avancerade att bygga, Stjernberg här på forumet tror jag byggde sina jag köpte mina.:P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...