Jump to content

69 HT Rullande förbättringsarbete.


PeterF

Recommended Posts

Låter härligt Peter!!

18 igen är ju "nära" i tiden meeen utan grepp på ettan å tvåan var länge sen så jag fattar nu varför det kallas LUSTgas.. :rolleyes:

Haha. Riktigt beroende framkallande

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • Replies 336
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

post-6314-144839288849_thumb.jpg

Lite nytt till bil och garage.

Flygelskydd.

En 750 Dominator med lite tillbehör.

Justerbart varvstopp.

Satte upp ett stycke alujumjum i manuellfräsen.... Resultatet blev det här :)

post-6314-14483928784_thumb.jpg

post-6314-144839288257_thumb.jpg

post-6314-14483928862_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Har lekt lite med det där, sen när jag bänkade bilen så var det lika fullt förbannat fel.:rolleyes:

Ja... Märkligt! Jag är nu uppe på holleys nr79 på primären och 92 på sec.... Ändå snålt på wot

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Detta har Hänt.

Köpte ny förgasare, blev en Holley HP 750 nu istället för edelbrock 600. Fick aldrig Edelbrocken att funka som jag ville utan att det skulle bogga och jävlas och då var den ändå bestyckad mot bredbands Lambda.

Skillnaden förgasarna emellan (på min motor) va att Holleyn var skitenkel att bestycka rätt, Det gjordes på ett par timmar mot Edelbrockens flera år av jävelskap. Gasresponsen med Holleyn är grym, inga boggningar el flatspots längre överhuvudtaget, som jag hade på Edelbrocken oavsett bestyckning.

Tog en liten tur i finvädret.

post-6314-144839301026_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej. Holley är roligare när det fungerar, nu är jag ganska neutral runt förgasare men favoriten är Holley i min värld, man får ganska snabbt till en bra justering på Holley och mer är att det blir tydliga signaler på förbränning (stift):thumbup:.

Sånt är det. Känslan jag får gällande Edelbrocken är att den funkar bäst med orginal maskiner eller snällt trimmat. För att få stegnålarna att lira i komb med fjädrar och munstucken så krävs det mkt tålamod och givetvis rullande landsväg el som jag bredbands lamba för få det rätt bestyckat... vilket i mitt fall ändå inte hjälpte. Bilen gick väl ok, men inte utan vissa saker som man kunde reta ihjäl sig på när man va ute och körde. Holleyn Va en helt ny upplevelse, sanslös gasrespons och det känns som man fått massa ny effekt, Funkade på bilen direkt från lådan för att sedan bestyckas korrekt... sånt gillar vi :cool:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Shoppa shoppa =)

fick idag hem:

http://www.hansenkatalogen.se/admin/public/getimage.aspx?Image=/files/billeder/ecom/bilder/PRP80006.jpg&Width=290&Crop=5

http://www.hansenkatalogen.se/admin/public/getimage.aspx?Image=/files/billeder/ecom/bilder/mor63750.jpg&Width=290&Crop=5

Byte av svängningsdämparen va en positiv upplevelse, massor av vibrationer försvann.

Vattenpumpsdrivningen va mest av nyfikenhet... fast det verkar kyla jämnare med denna monterad.

Link to comment
Share on other sites

Hej. Intressant, svängdämpare alltså, hur är prisbilden på deras svängdämpare, fördelen med elkyl är att

just som du skriver jämnhet och tänk dig köandet på tex Power Meet, inget störe bekymmer.:cool:

Ja svängdämparen gjorde stor skillnad. Det kan ju vara nog så viktigt att lyfta fram då det finns massor vibrationsfrågor på forumet :) den jag köpte ligger på tusenlappen. Kylningen ska provas riktigt till helgen men det som jag hittills kört med bilen så funkar det mkt bättre än förväntan, tempmätaren rör sig inte mkt från mitten... Väldigt stadig.

Link to comment
Share on other sites

Jag är lite nyfiken på kylningen, kör själv med en extra termostatstyrd fläkt.:rolleyes:

Det funkar helt kanon med elmotor till vattenpumpen i komb med elfläkt. Körde 12mil med bilen igår, både fort och långsamt gående sträckor och tempen håller sig fantastiskt bra.

Sen finns det ju givetvis många som frågar varför man ska ha sånt här blahablaha då Mustangen har världens bästa kylsystem som orginal monterat ;) Jag har bara gott att säga om min uppsättning nu som består av ett 26"alukyl 16" elfläkt och elektrisk vattenpump. Rekomenderas starkt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...