Jump to content

Då går tankarna runt...


Recommended Posts

Man skulle ju köra en kort presentation, så här kommer den.

Har sedan 2005 kört BMW Z3 2,8 roadster på somrarna, men känner att det nu även för mig är dags för en amerikansk muskelbil (dock kanske jag behåller Z3an också). Jag har ännu inte införskaffat någon, men bestämt mig för en Mustang GT, ungefär årsmodell 2002-2004. Dvs den fjärde generationen.

Den ska också vara svart givetvis, har hittat en som gått 6000 mil som jag hoppas få svar från.

Tror jag kommer trivas bra här på forumet och bli en av gänget hos er!

Hälsningar

Johan H Andersson

alias Jimbo

Link to comment
Share on other sites

Man skulle ju köra en kort presentation, så här kommer den.

Har sedan 2005 kört BMW Z3 2,8 roadster på somrarna, men känner att det nu även för mig är dags för en amerikansk muskelbil (dock kanske jag behåller Z3an också). Jag har ännu inte införskaffat någon, men bestämt mig för en Mustang GT, ungefär årsmodell 2002-2004. Dvs den fjärde generationen.

Den ska också vara svart givetvis, har hittat en som gått 6000 mil som jag hoppas få svar från.

Tror jag kommer trivas bra här på forumet och bli en av gänget hos er!

Hälsningar

Johan H Andersson

alias Jimbo

Hej och välkommen till forumet. :D Hoppas du får den bil som du vill ha. Den bilen som du har ev på gång... är det cab eller coupé?

Link to comment
Share on other sites

Man skulle ju köra en kort presentation, så här kommer den.

Har sedan 2005 kört BMW Z3 2,8 roadster på somrarna, men känner att det nu även för mig är dags för en amerikansk muskelbil (dock kanske jag behåller Z3an också). Jag har ännu inte införskaffat någon, men bestämt mig för en Mustang GT, ungefär årsmodell 2002-2004. Dvs den fjärde generationen.

Den ska också vara svart givetvis, har hittat en som gått 6000 mil som jag hoppas få svar från.

Tror jag kommer trivas bra här på forumet och bli en av gänget hos er!

Hälsningar

Johan H Andersson

alias Jimbo

Välkommen!

Ja med Z3 så kommer du känna ett grymt steg ner att sätta dig i en Mustang både körmässigt och kvalitet.

Just 4e generationen är rätt gammal (1994) så ha rätt låga förväntningar.

Men du kanske inte är så kräsen när det gäller kvalitet hur den är att ratta?? ;)

Behåll Z3 den är härlig!!!

Link to comment
Share on other sites

Det är en coupé, och då jag inte är så insatt i Mustang så hade det varit bra med lite hjälp med vad man bör kolla på och om den är prisvärd etc.

Kräsen och kräsen, en 2005-2011 blir för mycket pengar om man ska ha med den stora motorn och då känner jag att man får väl börja någonstans haha. 1994 och neråt är klart för gammalt för mig, så därför körde jag 2004 som är sista året av generationen (som ni vet).

Denna är på 304 hk, vilket verkar vettigt. Dock automatlåda, men det är något som jag velat ha ett tag för det är väldigt bekvämt. Behåller jag Z3an så gör det ju inget om det är automat i Mussen.

/Jimbo

Link to comment
Share on other sites

Välkommen Johan!

Första tipset:

http://www.carfax.com - Där kollar du chassinummret / VIN nummret på den bil du vill köpa. För att se om den är kvaddad i USA. Många är det.

Prisvärd eller inte ligger nog helt i köparens krav och ögon. Vill man ha något som är exakt så som objektet är är den värd lite mer :)

Lycka till!

// Danne

Link to comment
Share on other sites

Kräsen och kräsen, en 2005-2011 blir för mycket pengar om man ska ha med den stora motorn och då känner jag att man får väl börja någonstans haha. 1994 och neråt är klart för gammalt för mig, så därför körde jag 2004 som är sista året av generationen (som ni vet).

Ja man får mycket bil för pengarna som man säger.

Mussarna i dessa generationer har ju inga allvarliga fel...Maskinellt, drivlina är inte mycket att orda om

Ganska basic och motorerna har grym livslängd

Framvagnar är väl det man bör kolla mest...Styrväxel leder slits snabbt....Men det är ju ungefär som alla andra bilar.

Tristast tycker jag är den låga nivån på inredningen och den rätt så hoppiga bakvagnen.

Det får man ta i den här nivån på bil

Faktisk att köpa en Cobra i samma generation är ett riktigt bra köp!

Där får du bättre bromsar och delad bakaxel med bättre väghållning.

Är inte säker på om alla gen 4 Cobror har delad men 2005 var det åter stelt igen! :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...