Jump to content

Renovering av en Fastback -67


R.Lundgren

Recommended Posts

  • Replies 111
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det har du knappast någon nytta av...

DEt som du behöver är en fullständig riktbänk där du kan mäta in alla delar i .....

Riktbänken är ett annat problem jag får lösa! Anledningen till vaggan och ställningen är för att jag ska slippa leta mått och ritningar när det väl behövs. Kan även komma till hands om jag lyckas på tag på en ny bil.

Link to comment
Share on other sites

Hej Jag bor i Vallentuna och har renoverat några mustanger som varit rostiga men inte som din.Det tar många år innan det är klart.Skulle vara kul och kolla på din bil och se om jag kan ge nåt stöd. MVH/Lasse Asp

Link to comment
Share on other sites

Hej Jag bor i Vallentuna och har renoverat några mustanger som varit rostiga men inte som din.Det tar många år innan det är klart.Skulle vara kul och kolla på din bil och se om jag kan ge nåt stöd. MVH/Lasse Asp

Hej Lasse! Härligt med en till Vallentuna-bo!

Självklart ska du få se bilen någon dag! Tips, råd och stöd är jag i stort behov av ska du veta. Säg en dag du vill komma förbi så fixar vi det :)

Link to comment
Share on other sites

hmm du måste ha alla tull handlingar att den här intullad samt kvitton från usa

Jag har ju kvitton för tull och frakt, men det anses kanske inte som handlingar? Ska försöka få tag i killen som hjälpte mig ta hem bilen och se om han har glömt skicka med någonting.

Bilen du bifogade är tyvärr lite för liten för att man ska kunna tyda några mått. Har du den i större storlek tror du? Hade varit toppen!

Link to comment
Share on other sites

seger som Klingan75 din mail adress så kan jag maila bilden

Jag har ju kvitton för tull och frakt, men det anses kanske inte som handlingar? Ska försöka få tag i killen som hjälpte mig ta hem bilen och se om han har glömt skicka med någonting.

Bilen du bifogade är tyvärr lite för liten för att man ska kunna tyda några mått. Har du den i större storlek tror du? Hade varit toppen!

Link to comment
Share on other sites

Finns en 67 ht på blocket för 45 K kanske kunde bli en lämplig donator bil? Mvh Paul

Tror jag gör som så att jag hoppar över donatorbil till en början. Låter plåtslagaren säga sitt innan jag köper någonting nytt!

Du ska ha ett stort tack för tipset i alla fall :)

Link to comment
Share on other sites

Det var den bästa filmen jag sätt på länge, vilket arbete och vilket resultat!

Men ska jag räkna om deras tid i mina amatör timmar så tror jag inte det räcker ens att sätta en nolla till bakom timmarna :oops: å då når jag inte ens samma resultat..

Det är lätt och roligt att starta ett projekt och att lägga enorma summor pengar i det, det som är svårt är att hålla i och avsluta... Speciellt dom större.

Link to comment
Share on other sites

Inget man ger sig på själv att göra, mycket billigare o köpa en färdig ny kaross, om man räknar tid o pengar...

sen finns väl inte alla delar att få tag på hos återförsäljarna,,,,,

Link to comment
Share on other sites

1560 timmar! Ja, nu var det ju lite snabba klipp förstås. Men det verkar som om delarna inte passade

ihop så bra som dom borde. Och det är väl lite typiskt med USA-made delar. Därför blir det många timmar

till justeringar, kapning, slipning och riktning.

Har jag fel eller?

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Halloj! Hade inte fått några mail om att det skrivits här!

Den där filmen var riktigt kul att se! Kan bara drömma om samma resultat antar jag, men jag har ändå hoppet högt! Ska slänga upp lite bilder på förra helgens arbete tillsammans med plåtslagaren. Vi har nu bestämt att vi ska förflytta bilen till hans verkstad för att kunna arbeta med bilen på bästa sätt.

Ska förbi han imorgon så vi kan börja skriva ner planering och budget på papper för en bättre överblick i moment osv. Det är mycket möjligt att galenskap är det enda rätta ordet för mitt projekt, men under den lilla tid vi påbörjade renoveringen har jag haft skitkul så det får gå!

Nu blir det bingen så man orkar jobba imorgon! Godnatt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...