Jump to content

Skyddstäcke till Mustang Cab 1967 – var köpa ??? Vinterförvaring


COCS

Recommended Posts

Hej

Är jättetacksam för tips om var jag kan köpa ett bra skyddstäcke till min Mustang Cab 1967 som skall stå vinterförvarad i en hall. Det är aktiviteter i hallen med en del damm, så därför vill jag ha ett täcke.

Jag har hört att vissa täcken som säljs inte är bra, för dom är så täta att det bildas kondens under och att det kan tränga in genom lacken och skapa lacksläpp och även skada kromet (ärg / oxid).

Bilen skall stå på landet i södra Sverige på ett gjutet betonggolv i en nyare hall med tak, men som dock ej är uppvärmd, man kan kalla det ett stort kallgarage med väggar och tak.

Finns sådant lämpligt täcke att köpa i Göteborg eller skall jag skicka efter ett och i så fall var?

Tack och mvh Christian

Link to comment
Share on other sites

På BILTEMA finns både silver och blått kapell.

1) Är den ena bättre än det andra?

2) Vilken storlek tror ni bäst passar Ford Mustang 1967?

LÄNK:

http://www.biltema.se/sv/Sok1/?quicksearchquery=kapell&page=1

Silver kapellet är vattenavvisande. Skyddar bilen från solljus, smuts, fukt, frost och snö. Av silvergrå polyester. Förblir mjuk och smidig även på vintern. Försedd med resårband i fram- och bakkant.

Din bil är 4,7 meter lång så välj artnr. 37262. Jag hade exakt likadant till min gamla 67:a.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...