PeterF Posted November 18, 2011 Report Share Posted November 18, 2011 körde upp 1ans kolv i topp, kollade vart rotorn hamnade, skrev en 1a där på fördelaren och fortsatte sedan skriva dit 3,7,2,6,5,4,8. Motsols Placerade sedan ut kablarna till respektive cyl 4 83 72 61 5Bilen startar ICKE på detta, knappt en puff.testade sedan på samma sätt fast med 289/302 tändföljd.... då skuttar bilen igång, fast går långt ifrån på alla burkar, smäller o lever.va i helv.... hur ska man göra nu? upptäckte även att fördelaren satt ngt lös, kan ha hänt att den vridit sig lite under skruvandets gång.Hjälp typ...mvh Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ Posted November 18, 2011 Report Share Posted November 18, 2011 Ettans kolv i topp händer 2 ggr / arbetstakt. Du kan vara ett varv fel. Om både avgas och insugsventilerna är lite öppna och ettans kolv är i topp är du 1 varv fel. Bägge ventilerna ska vara stängda när cylindern tänder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FastMagnus Posted November 18, 2011 Report Share Posted November 18, 2011 1,5,4,2,6,3,7,8 och 1an cyl är där du har en 8 med näsan mot motorn, Och hur har du justerat dina vip armar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterF Posted November 18, 2011 Author Report Share Posted November 18, 2011 1,5,4,2,6,3,7,8 och 1an cyl är där du har en 8 med näsan mot motorn, Och hur har du justerat dina vip armar?351C ska ha 13726548289/302 ska ha 15426378sen beror det på vilken kam man har stoppat i! men jag har provat båda sätt, även testa om jag var ett varv fel vilket inte heller gav resultat.sen 1ans cylinder? jag har bestämt fått uppfattningen att det är första vänstra cylindern om man står framför bilen.vipparmarna har jag inte rört. bilen har gått innan.mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FastMagnus Posted November 18, 2011 Report Share Posted November 18, 2011 körde upp 1ans kolv i topp, kollade vart rotorn hamnade, skrev en 1a där på fördelaren och fortsatte sedan skriva dit 3,7,2,6,5,4,8. Motsols Placerade sedan ut kablarna till respektive cyl 4 83 72 61 5jag tänkte på det du har ritat; var har du din fördelar arm då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterF Posted November 18, 2011 Author Report Share Posted November 18, 2011 körde upp 1ans kolv i topp, kollade vart rotorn hamnade, skrev en 1a där på fördelaren och fortsatte sedan skriva dit 3,7,2,6,5,4,8. Motsols Placerade sedan ut kablarna till respektive cyl 4 83 72 61 5jag tänkte på det du har ritat; var har du din fördelar arm då?Provade att köra 1ans cyl i topp testade på båda möjligeheterna ifall jag va ett varv fel, där rotorn pekade på fördelare satte jag en 1a på sen fortsatte jag motsols och markerade tändföljden på locket Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterF Posted November 18, 2011 Author Report Share Posted November 18, 2011 körde upp 1ans kolv i topp, kollade vart rotorn hamnade, skrev en 1a där på fördelaren och fortsatte sedan skriva dit 3,7,2,6,5,4,8. Motsols Placerade sedan ut kablarna till respektive cyl 4 83 72 61 5jag tänkte på det du har ritat; var har du din fördelar arm då?Fördelaren sitter mellan 1 och 5.... ungefär./Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FastMagnus Posted November 18, 2011 Report Share Posted November 18, 2011 Lyft ur fördelaren & kontrollera den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterF Posted November 19, 2011 Author Report Share Posted November 19, 2011 Fixat!Fördelaren hade rört sig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.