r_cronhage Posted December 8, 2011 Report Share Posted December 8, 2011 Hej,har kört igång med renoveringen av min 67:a i dagarna. Just nu är det mest skruvande för att rensa karossen. Inredning är i det närmaste ute, och diverse på utsidan. Enda rosten som hittats är lite ytrost under baksätet, och bakluckan är dålig.Så demontering fortsätter för att sedan slipa ner till plåten och sedan göra allt fint och bättre igen, men har ännu inte bestämmt mig vad det blir för färg. Så tips/tankar motages gärna Ett par dåliga bilder fotade med iPhonen bifogade, fler (och förhoppningsvis bättre) bilder kommer löpande./ Rikard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r_cronhage Posted December 9, 2011 Author Report Share Posted December 9, 2011 Demonteringen fortsätter.. Det är rätt mycket som ska av!Fortfarande halvrisiga iPhonebilder, ska försöka få med riktig kamera nästa gång jag är i garaget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
R.Lundgren Posted December 9, 2011 Report Share Posted December 9, 2011 Härligt! Ska följa detta projekt med nöje Håller ju själv på med en fastback -67 som är lite (läs väldigt mycket) rostigare än din. Finns inga finare bilar än 67an och 68an i mina ögon!Lycka till! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r_cronhage Posted December 15, 2011 Author Report Share Posted December 15, 2011 Finns inga finare bilar än 67an och 68an i mina ögon!Kan inte annat än hålla med! Har fortsatt nedmonteringen och en första provmontering och inpassning av nya Dynacorn huven, rätt skaplig passform måste jag säga. Kräver självklart lite handpåläggning för att sitta perfekt men faktiskt bättre än jag trodde den skulle vara. Jag har nu fått ner innertaket och ut med fram/bakruta, och fronten är påväg ner. Har idag fått med mig en riktig kamera som följer med till garaget ikväll. Så från nu kommer det att bli bättre bilder! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r_cronhage Posted January 3, 2012 Author Report Share Posted January 3, 2012 Har under julen kommit ytterligare en bit på vägen, har slipat skärmar, dörrar och huv så de är snart klara för att grundas. Har lyft ur motorn och ikväll är det växellådans tur. Hoppas hinna med att få ner bakaxeln ikväll också. Några bilder bifogade på hur det ser ut för tillfället. / rikard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin Posted January 3, 2012 Report Share Posted January 3, 2012 Ska du renovera motorn också? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r_cronhage Posted January 3, 2012 Author Report Share Posted January 3, 2012 Nej det är inte tänkt, kommer byta ventiltätning så den slutar dra så mycket olja (hoppas att det ska hjälpa) annars så blir det nog bara att dra på lite färg på den och köra en sommar till, då den bortsett från oljeförbrukningen går helt ok! Nästa vinter väntar nog ett motorbyte som jag skrev om i en tidigare tråd på forumet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r_cronhage Posted February 14, 2012 Author Report Share Posted February 14, 2012 Dags för en uppdatering. Har ni slipat och blästrat alla lösa delar som ska lackas i bilens färg. Så nästa steg är grundning av detta. Har även börjat få hjälp med riktning av hjulhus + skärm vänster bak, som tidigare är "lagat" i Amerika med väldigt mycket spackel,och även bakplåten vid baklysen och tanklock har en mindre duktig plåtslagare gjort sitt jobb så även det är riktat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r_cronhage Posted February 22, 2012 Author Report Share Posted February 22, 2012 Nu har den kommit grundfärg på delarna, farsan som målar, de kommer nu läggas undan och så blir det nu arbete på karossen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r_cronhage Posted February 28, 2012 Author Report Share Posted February 28, 2012 Har börjat gå loss på karossen nu, färgen i fronten är snart borta. För övrigt otrolig seg färg att slipa bort .. Smått otroligt att det är helt rostfritt i all dubbelplåt. Har hittat lite ytrost under färgen på frontplåten utöver det har det varit helt rent. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin Posted February 28, 2012 Report Share Posted February 28, 2012 Ser bra ut, kul o. slippa obehagliga överraskningar när man tar bort gammal färg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r_cronhage Posted March 5, 2012 Author Report Share Posted March 5, 2012 Tack! Har slipat vidare och fått färg från halva golvet. Bifogar även bilder på riktning av plåten bak och arbete på vänster bakskärm där någon stjärna tidigare "lagat" .. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r_cronhage Posted April 10, 2012 Author Report Share Posted April 10, 2012 Senaste tiden har jag blästrat, blästrat och sen blästrat lite till. Kändes som det aldrig skulle bli klart, men nu efter väldigt många timmar så är det faktiskt helt plåtrent. Så nu är det bara resten kvar, får hjälp med att göra ny plåt till bakskärmen och hjulhuset, rikta runt "luftintagen" bak på passagerarsidan. Börjar även dra ihop sig för tillverkning av subframeconnectors. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin Posted April 10, 2012 Report Share Posted April 10, 2012 Fy f-n, snyggt jobbat. Det är nu det roliga börjar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r_cronhage Posted June 8, 2012 Author Report Share Posted June 8, 2012 Nu när det till och från varit fint väder har det varit lite tråkigt att vara i garaget så därför har det gått lite långsammare ett tag nu. Men har sen senaste uppdateringen fått en hel del lösa delar blästrat. Alla skarvar och dubbelplåtar har penselgrundats och bakskärmar har blivit riktade efter gamla skador. Har även börjat bygga på en tourqe-box till passagerarsidan. Sista bilden visar det som är påväg att bli "locket" på lådan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r_cronhage Posted September 14, 2012 Author Report Share Posted September 14, 2012 Sådär ja, länge sen jag la upp något här. Men nu kommer lite bilder från bygget av subframeconnectors. / rikard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin Posted September 14, 2012 Report Share Posted September 14, 2012 Det där blev snyggt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo57 Posted September 15, 2012 Report Share Posted September 15, 2012 Instämmer med Micke mycket snyggt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Mustang67 Posted September 16, 2012 Report Share Posted September 16, 2012 Ser jättebra ut. Var fick du tag på subframe bitarna? Verkar bli en styvare kaross vilket alltid blir lite trevligare på vägen. Blir kul att höra om du känner skillnad. Funderar själv på detta som nästa steg i bättre väghållning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r_cronhage Posted September 17, 2012 Author Report Share Posted September 17, 2012 Tackar! Subframe:n är egentillverkad av farsan och mig. Men ja, jag hoppas det ska ha en positiv påverkan!Lägger in ett par bilder på tourqe-boxen som jag visade tidigare i tråden. Har även byggt en högtalarlåda så att högtalarna blir gömda bakom kickpanelerna. / rikard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo57 Posted September 19, 2012 Report Share Posted September 19, 2012 Orginella och snygga högtalarlådor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r_cronhage Posted November 29, 2012 Author Report Share Posted November 29, 2012 Nu har karossen blivit grundad, i helgen ska jag börja kitta skarvar och nästa vecka åker ventrutramarna på omkromning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snorre70 Posted November 29, 2012 Report Share Posted November 29, 2012 Ja de n där blir ju snyggare och bättre än när den lämna fabriken 1967. Kanon jobbSkulle vara riktigt roligt att renovera en Mustang som du gör, men bara inse att man inte har tid o plats tyvärr.(ps Kan troligen bli den som är i bäst skick i landet då den är klar!) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r_cronhage Posted January 23, 2013 Author Report Share Posted January 23, 2013 Nu var det återigen länge sen jag uppdaterade här, så jag slänger upp några bilder på det som hänt sen sist. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo57 Posted January 23, 2013 Report Share Posted January 23, 2013 Ser helt fantastisk ut (ursäkta plagiatet av högtalarlådorna:oops:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts