Jump to content

67:a ht Renovering


r_cronhage

Recommended Posts

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 3 months later...

Tack tack! Det går sakta men säkert framåt. Sen senast har bilen blivit grundad igen och slipad, en sista slipning med finare papper kvar och sen monteras allt isär igen och då börjar det riktigt roliga, dvs att få färg på allt :)

DSC00006resized.jpg

DSC00008resized.jpg

DSC00009resized.jpg

DSC00023resized.jpg

DSC00024resized.jpg

DSC00118resized.jpg

DSC00120resized.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ett par kvällar kvar innan mellanlack men det närmar sig. Lägger upp ett par bilder när farsan lagade falskanten i bakluckan där det tidigare "lagats" en gång och därefter rostat en hel del, så nu är den hel och rostfri igen. Hade först planer på att köpa en ny, men efter att ha köpt ny huv och sett hur mycket jobb det krävdes för att få den att passa som den ska var det nästan lika många timmar för att fixa rosten istället. Och så är det roligare med orginaldelar!

Även på bakplåten har fått moddas lite då jag tänkt köra utan stötfångarhorn.

IMG_7091_resized.jpg

IMG_7096_resized.jpg

IMG_7098_resized.jpg

IMG_7099_resized.jpg

IMG_7101_resized.jpg

IMG_7107_resized.jpg

IMG_7111_resized.jpg

IMG_7288_resized.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Grymt bra jobb på denna bilen, som jag sagt tidigare kommer nog vara den finaste mustangen i Sverige när den är klar! Jobba vidare på den o tumma inte på något, nu när du lagt ribban högt är det bara att spinna vidare på den. Och som sagt va lägg upp mycket bilder så får vi oxå något att njuta av.

ps en liten fundering!

Ska den vara svart i och i mellan och röd utan på! eller är det bara grundning ?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Tack! Nej det kommer verkligen inte av sig självt, och jag har min farsa att tacka för att det ser ut som det gör. Hade jag gjort det helt och hållet själv hade det inte varit i närheten av vad det är nu. Men nu är det ju nästan så man knappt kommer våga använda bilen istället ... Det går förhoppningsvis över :)

Och det är inte bmw färgen från förra sidan, blev en "egen" istället.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...