Jump to content

Reborned 1969 600Hp 410cui multiport EFI stroker


Per Berglund

Recommended Posts

Snyggt jobbat Per!

Resultatet ser riktigt bra ut på bilderna, det märks att du är en driven mekaniker.

 

 

Video är jättekul, stor tumme upp för det!  ( men musiken är hemsk..... 😉😉 )

Link to comment
Share on other sites

45 minuter sedan, JanneJ said:

Snyggt jobbat Per!

Resultatet ser riktigt bra ut på bilderna, det märks att du är en driven mekaniker.

 

 

Video är jättekul, stor tumme upp för det!  ( men musiken är hemsk..... 😉😉 )

Tack!   
Har inget musik öra tyvärr så det blev som det blev. 😅  Kör Pippi Långstrump i nästa video!

Ja Video är det som gäller....Är väldigt förvånad vad få som använder det i just runt bilhobbyn  Sverige.
Trots allt så himla lätt med mobilen.

Link to comment
Share on other sites

Föredrar att du skippar musiken helt.... 😉

 

En video ger så mycket mer personlig känsla och är ganska enkelt att få till, bara att tagga ner nivån och köra på med mobilen, de flesta brukar uppskatta lite garagesnack!

Link to comment
Share on other sites

5 timmar sedan, JanneJ said:

Föredrar att du skippar musiken helt.... 😉

 

En video ger så mycket mer personlig känsla och är ganska enkelt att få till, bara att tagga ner nivån och köra på med mobilen, de flesta brukar uppskatta lite garagesnack!

Ja det är det roligaste men tar mycket tid…..Gjorde rätt ingående på YouTube om mitt sprut och det betalade sprutet!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Semester och dåligt kallt väder ger lite utrymme för ”sommarjobb” i garaget.

Ska byta mina fjäderfästen som knarrar lite och har köpt ett par kullagrade sådana från https://opentrackerracing.com/

Är föresten en mycket bra firma att göra med med engagerade ägare.  Finns inte så många kvar längre.  Rekommenderas!
De har mycket prestanda delar som är så där lagom uppgraderade och inte en massa bling bling….Ren funktion sånt gillar jag!

Lagrade fjäderfästen är bra för de som kör med hårda fjädrar…..Varken original eller polyuretan fästen håller.
Blir även mindre ljud från bärarmen dessutom…

A7FADC46-A700-48A1-ABCF-527093C5C78C.thumb.jpeg.0ad65bbcc4601d8db48d0a04071234a3.jpeg

Link to comment
Share on other sites

12 minuter sedan, JanneJ said:


Har du reaktionsstag med ledlager?

Nej inte behov av det ännu men såg Opentracker hade delrinbussningar som fungerar på liknande sätt.
Har inte känt ännu att kostnaden är motiverad då jag inte haft tid med något provocerande.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...