Jump to content

Shelby GT350 Clone småfix


ducati

Recommended Posts

Jag köpte mig en Musse sent i augusti 2011. Den är Shelby klonad och motorn är en nybyggd 347 Stroker, bänkad till 470HK....

Gubben jag köpte bilen av hade i princip bara skruvat i motorn och kört några mil innan jag köpte bilen.

Det är min första jänkare, tidigare har jag hållt på med mest tyska och italienska sportbilar

Bilen är i bra skick men jag ska byta diverse framvagnsdetaljer och bromsar eftersom bromsarna tog riktigt dåligt och nu när jag fått bort oken såg jag att flera bromskolvar satt fast, så det var inte så konstigt att bromsarna var så pass kassa.

Sen låter bilen lite väl mycket....ljuddämparna var lappade och antagligen är det inte mycket kvar i dem, så de ska också bytas

Här är lite bilder på bilen:

post-6354-144839171428_thumb.jpg

Jag har beställt framvagnsgrejer från Mustangsunlimited och de borde dyka upp innan nyår

post-6354-144839171416_thumb.jpg

post-6354-144839171423_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Bilen lät lite väl mycket och ljuddämparna har nog gjort sitt ,så jag köpte ett nytt Magnaflow system igår

post-6354-14483917588_thumb.jpg

Inte så snygg lagning på den gamla. Föregående ägare behöver nog gå en svetskurs....

Tyvärr är inte det nya systemet 100% bolt on, så det blir lite jobb att sätta fast nya fästen då orginalfästena inte passade

Förövrigt har jag bytt framvagnsdelar, bromsskivor, belägg nu under vintern.

Bytt till LED på innerbelysningen

Jag väntar på paket från USA med lite delar till tutan och blinkersen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 months later...

Bilen såldes till Tyskland i somras och en ny Mustang är inköpt. Det blev en 67 Fastback i orginal skick. Problemet med denna bilen var att den var lite väl extrem att köra, kul ett tag men då varken dotter eller flickvän såg något nöje att åka med så blev det inte så många mil med bilen, Den nya däremot är uppskattad....

Link to comment
Share on other sites

Bilen såldes till Tyskland i somras och en ny Mustang är inköpt. Det blev en 67 Fastback i orginal skick. Problemet med denna bilen var att den var lite väl extrem att köra, kul ett tag men då varken dotter eller flickvän såg något nöje att åka med så blev det inte så många mil med bilen, Den nya däremot är uppskattad....

Och vart är bilderna på den då tro.:confused:

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...