Jump to content

Biltransport för de långväga gästerna


RoTe

Recommended Posts

När vi var på HC spekulerades det i om man skulle hyra biltransport för de långväga gästerna.

Vissa kanske inte vill harva med sin gamla goding genom hela avlånga Sverige.

Finns det några mer konktreta planer på detta?

Anledningen till att jag undrar är, om intresse finns lär ju bilägarna med passagerare resa på något sätt och jag kan erbjuda extremt kostnadseffektiv busstransport från Mälardalen.

Link to comment
Share on other sites

POOLS kommer nog se ditt inlägg snart och ge en kommentar. Han är med i arjeplogsgruppen.

But wait, får rödaräsern stanna hemma då? :/

Hur som jätte bra om du kan fixa det och det finns ett behov!!!

//D

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

POOLS kommer nog se ditt inlägg snart och ge en kommentar. Han är med i arjeplogsgruppen.

But wait, får rödaräsern stanna hemma då? :/

Hur som jätte bra om du kan fixa det och det finns ett behov!!!

//D

Då jag för fjärde säsongen i rad saknar garage att meka röda i så har intresset svalnat. I stället har jag skaffat en ny hobby, lite större fordon med bättre resurser bakom. För att hålla den hobbyn vid liv ekonomiskt kör vi beställningskörningar då vi har trafiktillstånd likt ett vanligt åkeri och alla inkörda pengar går till fordonsparken.

Därför tänkte jag bara höra så inte klubben går och beställer en dyr buss. Det blir ju en win/win situation då klubbens medlemmar kan spara pengar samt vi får en liten slant att renovera fordonen för.

Link to comment
Share on other sites

POOLS kommer nog se ditt inlägg snart och ge en kommentar. Han är med i arjeplogsgruppen. //D
Pools har läst inlägget! Men jag har inte hand om den biten. Det är Lars Sjöberg i Luleå som har det.Han kanske också läser detta. Om inte så får det vara över helgen. Kommer inget svar från honomefter jul, så kontaktar jag honom.Men visst är det en underbar idé, om vi kunde transportera bilarna på trailer och ni själva åker buss.Men det får ju inte kosta mer än vad det skulle göra än om man körde hela vägen. Skillnaden blir ju den, att man inte får några mil på bilen.:DTack Robert för ditt erbjudande, det är jättebra att du kommer med förslag.:D Jag har pratat medflera av medlemmarna i mellan och södra Sverige, och fått väldigt bra respons. Det är skitkul att nivill komma och hälsa på oss i den norra delen av vårt land. Vi kommer att ta väl hand om er. Var såsäkra på det! ;) Vi återkommer efter helgerna. Nu ska vi fira jul.

God Jul!

Mvh.P-O

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Pools har läst inlägget! Men jag har inte hand om den biten. Det är Lars Sjöberg i Luleå som har det.Han kanske också läser detta. Om inte så får det vara över helgen. Kommer inget svar från honomefter jul, så kontaktar jag honom.Men visst är det en underbar idé, om vi kunde transportera bilarna på trailer och ni själva åker buss.Men det får ju inte kosta mer än vad det skulle göra än om man körde hela vägen. Skillnaden blir juden, att man inte får några mil på bilen.

:DTack Robert för ditt erbjudande, det är jättebra att du kommer med förslag.:D Jag har pratat medflera av medlemmarna i mellan och södra Sverige, och fått väldigt bra respons. Det är skitkul att nivill komma och hälsa på oss i den norra delen av vårt land. Vi kommer att ta väl hand om er. Var såsäkra på det! ;) Vi återkommer efter helgerna. Nu ska vi fira jul.

God Jul!

Mvh.P-O

Priset på biltransport är väl det avgörande.

Men jag kan tänka mig att det är roligare att sitta 28 mustangtokar som kanske även tar ett par öl i en buss med italienska skinnfotöljer, konferansavdelning med soffa runt ett bord, tv, pentry, toalett osv. Än att harva 90 mil till Arjeplog (via Umeå) med bara frugan att prata med? ;)

Link to comment
Share on other sites

Priset på biltransport är väl det avgörande.

Men jag kan tänka mig att det är roligare att sitta 28 mustangtokar som kanske även tar ett par öl i en buss med italienska skinnfotöljer, konferansavdelning med soffa runt ett bord, tv, pentry, toalett osv. Än att harva 90 mil till Arjeplog (via Umeå) med bara frugan att prata med? ;)

WOW! Är det en sån buss du erbjuder? Då kanske man ska ta den bussen från Umeå då, och frakta bilen på trailer till Arjeplog!

Så får man va med om den sista biten i bussen i alla fall.;)

Hur som helst, så är vi jätteglada över er respons på denna träff!:D Det kommer att bli skitkul!

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

WOW! Är det en sån buss du erbjuder? Då kanske man ska ta den bussen från Umeå då, och frakta bilen på trailer till Arjeplog!

Så får man va med om den sista biten i bussen i alla fall.;)

Hur som helst, så är vi jätteglada över er respons på denna träff!:D Det kommer att bli skitkul!

Mvh.

P-O

Jo det är den sista kvarvarande GDG konferensebussen som inte är ombyggd. Ska åka och hämta den på tisdag är det tänkt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...