Jump to content

Ny medlem, Anders Bild Hägersten.


Recommended Posts

Hej!

Jag är som sagt ny medlem i Mustangklubben. Inhandlade en fastback 65:a för ca. 3 veckor sedan, tidigare ägare Leif N. från Arvika (Brunskog) som också är medlem i klubben. Bilen är i ett mycket bra bruksskick men naturligtvis finns det att göra på kärran....

Om mig själv så arbetar jag som svetsansvarig och trafikchef inom järnvägsbranchen och är 52 år, frånskild med en son på 15 år, bor i Fruängen, uppväxt i Skellefteå. Jag är inte någon direkt freak när det gäller träffar mm. men naturligtvis kommer jag att åka till Vega baren och lite andra träffar under sommaren. Jag är hockey intresserad samt försöker att hålla igång med en hel del löpning när det är säsong. Har ett stort intresse för bilar i allmänhet och gillar faktiskt mest att köra. Jag har renoverat ett antal engelska kärror(MGB och Triumph) för ganska många år sedan samt ägt och framförallt kört en del amerikanska kärror såsom Plymouth Barracuda 65, Plymouth Duster 72, Camaro 69 cab samt Firebird 69 cab.

Var på Henry Ford och Edsel Ford Museet i Detroit 2009 och insöp en del bilhistoria och jag tror att det var detta som gjorde att jag började intressera mig för amerikanska Ford bilar. När det gäller bruksbil(tyska Ford) så lever jag mer efter måttot "ingen Ford på min gård".

Det var lite om mig!!!

Syns på någon träff i vår!!

Hälsningar

Anders Bild

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...