Jump to content

Medlem, Joakim Andersson, Eskilstuna


Recommended Posts

Hej!

Tror inte att jag har presenterat mig här, men för er som inte läst mina inlägg så kommer lite kortfattat om mig...

Efter att jag köpte en Pontiac Firebird V8 efter att fyllt 20år så växte mer intresse för amerikanska bilar med V8:or.

Köpte en 1969 Mustang HT, 2010 April. Den har en 200cui sexa, och projektet är att renovera chassi och lägga i en 428CJ.

Min projekt tråd: http://www.mustangclubsweden.org/showthread.php/13249-Mustang-HT-1969-CMC-0000

Alltid gillar 1969 Mustang HT, utan igentligen veta varför. Fastbacks är vackra absolut men HT:an är riktigt vacker i mina ögon.

Fast bakänden måste få till en liten vinge, inte en california vinge utan halva höjden är planen. :)

Jobbar på Scanias motorutveckling sedan 2011 juni, och provkör injektorer i provcell.

Där mäter jag allt som kan tänkas vara intressant.

Injektorer som jag kör är allt ifrån dagens injektorer till framtidens injektorer (för utveckling).

Ett riktigt roligt jobb, och att äntligen få jobba med sånt man tycker är roligt känns nästan konstigt då man får lön för det varje månad :)

Här hemma i Eskilstuna bor jag i en liten 1:a, ganska nära stan. På fritiden så blir det att dåna med Mustangen men även en del träning, fest, och umgås med vänner.

Har aldrig åkt på några Mustang träffar vilket känns lite tråkigt, men det kommer säkert inom snar framtid. Tror Mustang träffarna är trevligare än Power Meet har jag fått för mig. Har skippat Power Meet dom senaste åren, mest för att jag inte tycker det är så kul att gå runt och bara titta på bilarna, jag vill KÖRA :)

Några besök på strippen har det blivit skall jag väl tillägga, men kontakterna man får här på forumet gör att man gärna vill träffa dom i IRL.

Med vänliga hälsningar

/Joakim Andersson

Eskilstuna, Södermanland

post-5412-144839172265_thumb.jpg

post-5412-144839172275_thumb.jpg

post-5412-144839172282_thumb.jpg

post-5412-144839172289_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...