Jump to content

Var hittar man Mustanger i USA?


David_A
 Share

Recommended Posts

Om du vill ha en Mustang som inte är rostig skall du välja, Texas, New Mexico, Arizona, Nevada eller California.

Mustang Trader/Auto Trader i dessa stater och större städer kan vara en bra början. Finns ofta on line.

Tyvärr så kostar nog 60-tals Mustanger minst lika mycket här som i Sverige.

Lycka till,

Mvh Bosse CMC 342

Link to comment
Share on other sites

Motivera varför du vill ha ett renoveringsobjekt och vad är ett objekt för dig?

Vill ha ett renoverings objekt för det är roligt att just renovera. Köpa en färdig bil är intre intressant för mig dels för priset och just för att det är "färdigt"

Ett objekt för mig är en bil som inte är helt uppäten av rost. plåtarbete,mekaniska fel,lackering os.v är inga problem.

Link to comment
Share on other sites

Vill ha ett renoverings objekt för det är roligt att just renovera. Köpa en färdig bil är intre intressant för mig dels för priset och just för att det är "färdigt"

Ett objekt för mig är en bil som inte är helt uppäten av rost. plåtarbete,mekaniska fel,lackering os.v är inga problem.

Vad har du budgeterat att det kommer kosta?

Det dyraste köp du kan göra är just ett objekt du beskriver.

Du räknar upp att arbeten inte är ett problem men du kommer alltid till en punkt där du måste köpa allt.

Även en Mustang i 100 000kr klassen är ett objekt men totalt sett mycket billigare i slutändan.

Tro mig en 40+ år gammal bil slukar din ekonomi i ett naffs.

Mustanger är absolut inte roligt att renovera om det är ett vrak.

Lätt att drömma om enkla renoveringar på nätet men verkligheten blir snabbt en mardröm

Link to comment
Share on other sites

finns inget budget. det får kosta vad det behöver. tanken är att skaffa ett objekt som ska vara i garaget en längre tid då jag har smått hemma och inte blir jätta många timmar i veckan. har renoverat bilarförut så jag vet vad det kostar. samt gör jag renoveringen själv så får jag det som jag vill ;)

Link to comment
Share on other sites

Köpa ett renoverings objekt som verkligen är ett renoverings objekt blir inte billigt... Bättre att köpa en bra bil och sen köra typ en sommar med den, sen se vad som ska göras och vad du har för krav... å budget. Hittar du rost på en bil så ska du veta att det finns oftast det dubbla när du börjar plocka ner bilen..

Så mitt förslag är att köpa en ok bil i sverige som du sen kan göra till din perfekta bil!! finns ok besiktade bilar på bl.a blocket

mvh Johan

Link to comment
Share on other sites

Som jag skrev. Mach 1 69 eller 70

Frågeställningen i början är att du bara letar Mustang i allmänhet?

Klart den är ingen Mach 1 men har väll ingen roll eftersom du ska renovera upp skrot.

Det är ju bara att köpa delarna och bygga själv så det blir en Mach 1.

Väldigt liten skillnad från en Sportsroof med 351 V8

Det skrev du ju själv och budget var ju inga problem alls som jag förstår.

Det är nog väldigt svårt hitta en dålig Mach 1 överhuvudtaget idag.

De är antingen bättre bruksskick runt 100.000+ eller renoverat.

Så skrotbilar lär du få söka varje dag efter och hugga direkt när de dyker upp.

Link to comment
Share on other sites

Den stora frågan , ska man köpa färdigt eller renovera?

Själv renoverar jag och är i slutfasen. Fördelen med att renovera är att man kan bygga efter eget tycke och smak

vad gäller t.ex. motor, växellåda, bakaxel, väghållning, bromsar, inredning. Köper man en färdig för 150-200 tkr. kanske

inte ekonomin räcker till för några större ombyggnader. Vid renovering kan man också sprida ut kostnaden på längre tid

och köpa in delar allt eftersom renoveringen håller på så att det inte blir ett så stort hål i plånboken.

Men när man räknar ut slutsumman är det alltid dyrare att renovera. Jag talar av egen erfarenhet.

Och det ÄR KUL att ha ett projekt på gång i garaget.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Köp min 66:a HT. Den har alla goa delar som nybyggd frisk vässad motor, ny tätstegad låda, ny 9" bakaxel med currie diff.broms, nya bladfjädrar bak, komplett ny framvagn med progressiva fjädrar, polyurethan bussningar, nya Edelbrock gas stötdämpare, ny komplett servostyrning (ej installerad),

7x15" Minilite fram, 8x15" Minilite bak med nya Hancock, bilen är lätt sänkt, Silver metallic, Pony inredning, Motolita ratt m.m.

Har den som bruksbil men tänkt helrenvera den så småningom men skall åka racing i år och de närmaste åren med min nybyggda 65:a HT i Sverige och på kontinenten så jag hinner nog inte med vägbilen. Ger dock ej bort den gratis men den har alla riktiga grejer.

Mvh/Anders

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...