Jump to content

Förgasarfråga. bilen står på näsan när man stämplar på?


PeterF

Recommended Posts

Undrar lite, har visserligen bytt fugge men kan inte släppa det ändå. =)

Varför står bilen på näsan om man stämplar fullt från stillastående, Eller vid låga varv? Är riktigt surt när det är så... man vill ju har lite klipp där.

Ligger man däremot på högre varv och stämplar fullt så är det inte lika illa.

Och hur skulle man bestycka om fuggen för att komma ifrån problemet?

Förgasaren det handlar om är en Edelbrock 650.

mvh Peter

Link to comment
Share on other sites

Inte säkert det bara är förgasaren utan se till att kalibrera in tändingen så den är 100% rätt

Acc pumpen kan vara fel och förutom kolla funktionen så pröva flytta armen till Acc pumpen till ett av de andra hålen.

Man får mer eller mindre sprut genom att flytta

Du måste även justera in flottörerna noga!!!!! Både "dropp" och "stigning"...Läs manualen på förgasaren

Är de fel på nivån så får du samma problem med "tvekan"....Särskilt om man exempelvis tvärnitar och motorn dör så är det garanterat fel på nivån.

Jag kör Edelbrock sedan länge och den svarar RAPPT när allt är rätt justerat

Sen som CMC 49 påtalar kolla fördelarens förtändning...Har du vacumstyrning på fördelaren så kan du har problem där.

Kör man trimmat är det enklast byta ut till mekanisk förställning så slipper man trassel.

Så kör jag

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Inte säkert det bara är förgasaren utan se till att kalibrera in tändingen så den är 100% rätt

Acc pumpen kan vara fel och förutom kolla funktionen så pröva flytta armen till Acc pumpen till ett av de andra hålen.

Man får mer eller mindre sprut genom att flytta

Du måste även justera in flottörerna noga!!!!! Både "dropp" och "stigning"...Läs manualen på förgasaren

Är de fel på nivån så får du samma problem med "tvekan"....Särskilt om man exempelvis tvärnitar och motorn dör så är det garanterat fel på nivån.

Jag kör Edelbrock sedan länge och den svarar RAPPT när allt är rätt justerat

Sen som CMC 49 påtalar kolla fördelarens förtändning...Har du vacumstyrning på fördelaren så kan du har problem där.

Kör man trimmat är det enklast byta ut till mekanisk förställning så slipper man trassel.

Så kör jag

så ska det se ut... men nu verkar jag ha hittat problemet! sitter nån liten mässingtapp under accpumps munstyckena... den satt fast så det kom ingen soppa ur dom alls.

/Peter

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...