Jump to content

ännu en ny medlem,, som vill ha lite trim på en gt.1994


Jazek

Recommended Posts

hej alla glada mustangägare, jag börjar som ny medlem. att fråga om lite trim,förutom CAI 75mm insug. x pipe. vad kan man göra mer utan att

det kostar skortan?? expvis tuner chip, finns det verkligen till dessa är det inte bara 4.6L som har detta. är det odb 1 uttag eller obd2

på dessa bilar?? tack o hej;)

Link to comment
Share on other sites

hej alla glada mustangägare, jag börjar som ny medlem. att fråga om lite trim,förutom CAI 75mm insug. x pipe. vad kan man göra mer utan att

det kostar skortan?? expvis tuner chip, finns det verkligen till dessa är det inte bara 4.6L som har detta. är det odb 1 uttag eller obd2

på dessa bilar?? tack o hej;)

Gällande din fråga om obd! Obd 2 har 16pins i kontakt anslutningen i bilen! Obd 1 har färre, 12 st har jag för mig.

Det är en brytpunkt nånstans runt årsm 93-94

/Peter

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hej!

Du kan inte använda OBD porten till speciellt mycket i årsmodellerna 94/95 tyvärr.... Men det sägs att det finns ett extra uttag för "trimchip" i våra styrboxar. Annars är det så kallad flaschning som gäller. Men tror inte det ger alltför mycket om du inte har turbo/kompressor eller bygger om motorn med vassare kam/andra toppar.... Om du inte har andra grenrör skulle jag nog kunna rekommendera det först. Sägs att det gömmer sig många hästar där.

Och om din bil av någon konstig anledning skulle ha tändningen ställd som original så kan du vrida den några grader. Finns här på forumet hur du går tillväga.

Lycka till!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...