Jump to content

Startproblem efter vinterförvaring


Bengy

Recommended Posts

Hej,

Solen sken i helgen... Var bara tvungen att rulla ut hästen för lite frisk luft. När jag försökte starta så snurrade allt fint (batteriet är underhållsladdat) men ingen cylinder reagerade. Ingen tändning någonstans. När jag ställde in i höstas gick den hur fint som helst.

Kan man misstänka bensinen? Det är ju färskvara numera. Kan den leda till sådana här symptom? Vidare har startgas samma problem med ålder? Hittade en gammal flaska i garaget men det hjälpte inte. Sprayade direkt ned i förgasaren men ingen reaktion då heller.

Någon som har några goda råd att komma med.

Har inte haft dessa problem tidigare vårar, kan ha varit lite trög att få igång men brukar ändå vara någon eller några cylindrar som vill vara med och leka vilket väcker de andra till slut. Så detta är första gången för mig som det är stendött.

Tacksam för idéer.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej igen,

Gjorde ett nytt försök igår. Då startade den utan att jag hade gjort något sen mina tidigare försök. Självreparerande kanske....

Hursomhelst, nu funkar det igen. Hade ute stiften efteråt och såg att gapet var stort så har knackat igen lite men den startade innan så.

Mvh,

Bengt

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...