laxkungen Posted March 4, 2012 Report Share Posted March 4, 2012 Startade upp pärlan och allt gick bra tills jag öppnade motorhuven då jag såg att det kom upp lite rök som luktade gummi motsv. Röken kom från någon plats där luftrenaren och grenröret går ihop på vänster sida. Har någon en aning om vad det kan vara? Nu hände detta när jag startade upp bilen efter en en lång vinterförvaring samt att detta har aldrig hänt tidigare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools Posted March 6, 2012 Report Share Posted March 6, 2012 Du får förklara lite bättre!Under luftrenaren sitter förgasaren, som sitter på insuget. Grenrören för avgas sitter påandra sidan cylindrarna. Luftrenaren har ingen kontakt med grenröret. Bara med ventilkåpanpå vänster sida, eller med oljepåfyllningslocket.Hur länge väntade du innan du öppnade huven? Hann motorn bli ordentligt varm? Kan detva nåt som ligger emot grenröret?Mvh.P-O Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMC-49 Posted March 6, 2012 Report Share Posted March 6, 2012 Det har väl läckt ut lite olja på grenrören under vintern.. så byta ventilkåps packningar så har du nog löst problemet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts