Jump to content

Byte av högtalare dashboard -67


Recommended Posts

Hej,

Skall byta högtalaren som sitter under dashboarden. Står inget i repboken hur denna tas bort. Måste man slita bort hela instrumentbrädan för att komma åt högtalaren eller går det att få bort dashboarden utan detta ?

I så fall hur går man tillväga ?

Tacksam på tips från en som har gjort detta tidigare.:)

Hälsninga från ett kallt Detroit.

Link to comment
Share on other sites

Om du menar den mittmonterade historian så tog jag bort min genom att plocka bort hela övre panelen.... Men det går säkert att ta den via passagerar sidan om du demonterar panelen över handskfacket. Iaf på min -69

Link to comment
Share on other sites

Om du ikke har midtkonsoll i veien, så komme en ganske bra til, ved å legge seg inni bilen å kikke opp på de 2 skruene den er skrudd fast med. Det er en fordel å evt ta ut passasjersete.

Har holdt på under der selv ei stund nå.

Link to comment
Share on other sites

Tack för tipsen.

Har dock AC som jag hört kan vara i vägen. Skall ändå plocka bort sätet då jag också håller på och ljudisolerar bilen så får vi se hur det går. Har nu fått hem min nya stereo (4x50w)och högtalaren (dubbla 40W för dashborden).:D

Går det verkligen inte att bara skruva bort alla skruvar i framkant mot framrutan och sedan lyfta upp hela dashborden ? (I fall det nu inte går att komma åt underifrån). Nån som har gjort detta ?

Link to comment
Share on other sites

Tack för tipsen.

Har dock AC som jag hört kan vara i vägen. Skall ändå plocka bort sätet då jag också håller på och ljudisolerar bilen så får vi se hur det går. Har nu fått hem min nya stereo (4x50w)och högtalaren (dubbla 40W för dashborden).:D

Går det verkligen inte att bara skruva bort alla skruvar i framkant mot framrutan och sedan lyfta upp hela dashborden ? (I fall det nu inte går att komma åt underifrån). Nån som har gjort detta ?

Går att göra som du säger. Fast det sitter fler skruvar än dom mot rutan. kolla runt panelen så hittar du dom. Jag minns inte exakt placeringen på dom tyvärr, men det är smidigt iaf

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Eftersom skruvarna för högtalaren sitter underifrån, kan du inte komma åt dom uppifrån.

Det finns helt enkelt ingen öppning uppifrån. Du ser bara högtalaren uppifrån, och skruvarna

sitter på undersidan.

Det är trångt som f-n, men det går, speciellt om du har AC. Du får lov att släppa ner AC:n på

tunneln. Ännu mindre plats att komma åt, antar jag.:(

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...