Jump to content

Importera bil från USA


turbo57

Recommended Posts

Har sett en del undringar om import av bilar från USA. Jag hade många funderingar själv hur jag skulle bära mig åt, men hade tur och fick tag på en kille som heter Magnus Karlsson som har en firma utanför Mariestad. Jag gav honom ett maxpris för en bil med alla avgifter inräknade

här hemma. Han fick föreslå några objekt som jag kunde få för de slantarna, så nu lastas projektet i Miami så inom snar framtid kommer containern till Mariestad och renoveringen kan påbörjas. Prova gärna att kontakta honom på mail dfwmk@hotmail.com så kanske någon mer kan få sin dröm infriad,även om det inte är någon mustang.

Link to comment
Share on other sites

Du har rätt, men den här killen har jag förstått vad han går för han håller på mycket med bilar till sig själv och har inte det här som huvudsyssla, utan mer som intresse men det klart han tar betalt för sitt jobb och även det jobb som görs av sina bekanta i USA som tittar på objekten och ser till att de kommer till lastningsstället. Han åker själv över och lastar minst en gång om året. Ber om ursäkt om jag är farligt ute som rekommenderar någon men det kostar ju inget att kolla om det är någon mer som kan ha hjälp av honom, för min del kändes det skönt att veta att killen vet vad han håller på med och att allt verkar ok utan att betala en massa pengar utan att veta vad man får (mitt projekt är det mycket jobb med men det är jag medveten om).

Link to comment
Share on other sites

Jag vet inte hur det fungerar hos andra firmor, men jag har betalat hans kostnader för inköpet och transporter inom USA. Resten får han inte förrän jag har bilen hos mig. Vilket jag tycker känns ok. Ingen aning om det är rätt eller fel.

Link to comment
Share on other sites

Det verkar vara så att man ska betala en del eller hela beloppet i förskott hos dom flesta.

Sen finns det en del som tar hem dom o. sen begär rena fantasipriserna.

Höll själv på för ett par år sen, men jag bara vägrade betala i förskott.

Finns ett vettigt alternativ, det är att åka över själv o. hitta en bil sen ombesörja transporten själv.

Men som sagt det är bara vad jag tycker.

Lycka till o. lägg gärna upp bilder o. berätta hur det går.:D

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...