Jump to content

Vilka däckfabrikat kör ni med? ( 17")


Recommended Posts

Har funderat på att köra med ett "Amerikanskt" däck typ: BF Goodridge, Cooper, GoodYear, Nitto. Riktigt varför vet jag inte, det var mest ett infall.

Har ni provat några amerikanska 17"?

Cooper har en del däck som på pappret ser vettiga ut

post-2720-144839177575_thumb.jpg

Är ute efter något som fungerar, inte bara glidardäck.

Link to comment
Share on other sites

Själv kör jag med Good Year Excellence 17", då frågde jag efter lite mjukare däck för att kunna glida och att de skulle vara lite tystare vid högre hastighet.

Tycker att de fungerar utmärkt.

Hörde att Cooper är duktiga på SUV-däck men inte lika bra på däck till vanliga personbilar. Det var ju ett tag sen, de kanske har finare däck nu.

Link to comment
Share on other sites

Jag antar att du ska ha till Mustangen.. Min erfarenhet på 17" är att jag har de på Saaben. När jag köpte bilen satt det två bra Michellin två sämre Pirelli sist nämnda var läskigt spårkänsliga. Köpte två nya Michellin, bytte de två nyss i veckan kom på att de har hållt i ca 7000 mil!!!! jo det är sant, och de är fortfarande lagliga. ( kom inte på vilken typ av Michellin det var). Har där imellan på den andra axeln som de första Michellinen satt på provar kina däck funka väl... men tvärslut på en sommar. Blev på den axeln två Uniroyal förra året verkar gå bra. Fick bra mkt bra pris, köpte 4 så de andra två montera jag i veckan. Men Michellin däcken var nog bäst... men de kostar ju därefter.

Det var väl inte de däcken du fråga om... men du fick iaf min erfarenhet av 17".

mvh Johan

Link to comment
Share on other sites

Jag tar gärna åsikter om andra fabrikat också, själv har jag provat Hankook och Pirelli på mussen. Hankook K107 var jag inte särskilt förtjust i, osäkra på vått underlag bland annat. Pirelli P-zero rosso är helt ok, verkar dock slitas ganska fort.

Continental har fått höga betyg i många tester och till syvende och sist är ju vägegenskaperna det viktigaste.

Alla lågprisvarianter typ, plingplong och dingdong går fetbort.

Fortsätt gärna med fler erfarenheter.

Link to comment
Share on other sites

Jag kör nu Nitto 555 och är nöjd

Precis lagom i allt och har inte gett mig överraskningar varken fram eller bak.

Jämför jag med BF Goodrich och KumHo däck som jag tidigare haft på Mustangen så kändes Nitto 555 som rena rama super däcken.

BF är nog de sämsta däck jag haft på en bil

Jämfört med andra däck som sitter original på nya produktionsbilar så känns Nitto som den nivån.

Bra "allround" däck.

Är inne på andra uppsättningen men för mig slits det mer fram...för hårda fjädrar och har haft för radikal inställning.

I år blir det en inställning för att åka till ICA och handla mat

Tyvärr dyra och hittar ingen leverantör förutom Dalhems...Någon med tips?

På bruksbilar har jag haft Contenital..Mycket bra däck måste jag säga!!!!

Har sett att det verkar vara även det vanligaste däcket bland produktionsbilar nu mera

Både VOLVO, VW och Peugeot kör det som standard

post-2532-144839178762_thumb.jpg

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej!

Nu kör jag ju inte på 17" bara 15". Har BF Goodrich. Riktiga skitdäck. Men eftersom jag

mest glider fram i 70-80 med cabben nere, så funkar dom. Men jag har provat rita lakrits,

och då funkar dom INTE!!! Slirar bara ovanpå asfalten utan att skrika ens. Så problemet

är att hitta rätt däck för den körning man är ute efter. BF är bara så rätt på min bil!:D

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Väcker liv i en gammal tråd då jag har fått förslag på Federal SS595 till pärlan. Själv har jag aldrig hört talas om dom, vilket i o f s inte betyder att det på något sätt skulle vara ett smämre däck :P. Är det någon här som har erfarenhet av typen?

Link to comment
Share on other sites

Jag har precis det däcket på min Mustang (245 35 19 och 235 35 19). De satt på när jag köpte bilen. Det är inget däck som jag själv hade valt. Tycker Michelin och Nokian är betydligt bättre, dyrare dock.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...