Jump to content

Någon som har erfarenhet från..


Recommended Posts

Hej Åsa

Jag bor i Värnamo 4 mil från Vaggeryd jag fick min musse cab 66 från usa i höstas har skruvat lite i vinter med den

Är ingen expert men 4 ögon ser mer än 2 om du behöver min hjälp plockar jag ut mussen o åker till Vaggeryd

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej Åsa

Jag bor i Värnamo 4 mil från Vaggeryd jag fick min musse cab 66 från usa i höstas har skruvat lite i vinter med den

Är ingen expert men 4 ögon ser mer än 2 om du behöver min hjälp plockar jag ut mussen o åker till Vaggeryd

MEN GUD VAD GLAD JAG BLIR!!! Nästan rörd till tårar... Jag ska vara där till 12-13 tiden, kommer skicka sms till mannen när jag närmar mig. Om du vill svänga förbi så kommer jag vara dig evigt tacksam.

Du når mig på wallenrud@gmail.com och 0766-101 888

Link to comment
Share on other sites

Pratade med Mark och han var på väg till banken med den nye ägaren från California.

Bilen var en 65:a (inte 66:a) äkta GT med en treväxlad manuell låda. Måste vara sällsynt.

Rangoon Red. Han sålde bilen för $28,000.

Mark är samma kille som sålde sin äkta 66:a 427 Cobra i slutet av 2010 och han har ägt min 65:a

Shelby en gång i tiden.

Mvh Bosse CMC 342

Link to comment
Share on other sites

Pratade med Mark och han var på väg till banken med den nye ägaren från California.

Bilen var en 65:a (inte 66:a) äkta GT med en treväxlad manuell låda. Måste vara sällsynt.

Rangoon Red. Han sålde bilen för $28,000.

Mark är samma kille som sålde sin äkta 66:a 427 Cobra i slutet av 2010 och han har ägt min 65:a

Shelby en gång i tiden.

Mvh Bosse CMC 342

Damn!

Letandet efter en early convertible fortsätter.

Tack för info.

Link to comment
Share on other sites

Underbara Bengt mötte upp mig och hjälpte mig titta på bilen. För mig är det ömsesidig kärlek mellan Sally och mig och jag återkopplar senare. Passade på att svänga förbi en liten ort nära Kisa på vägen hem och tittade på en helt annan typ av Mustang som var 100 000kr billigare men vilken jävla skräphög. Sedan blev jag hela tiden bemött med kommentarer som: "Ja din pojkvän kanske vill skruva lite med den" "Du som tjej kanske inte gillar den här typen av bilar" "den kanske har lite för mycket muskler för en tjej" "nån kille kanske kan fixa det där". Jag orkade inte starta en diskussion pga migrän men annars hade jag bett honom fara och flyga och dra därifrån med gruset sprättande från däcken upp på lacken. Jävla skithög.

Link to comment
Share on other sites

:thumbup:

Är känslan rätt är det svårt att släppa den.

Mustanger är ett måste att se "live" som du nu märkt

Tyvärr är överprisning ett vanligt fenomen i dessa kretsar.

Hur många idioter det går på dessa Mustanger törs jag inte uttala mig om. :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Gratulerar till en fin bil men ca $50,000 är mycket saftigt för en icke originalbil.

En äkta 65:a HP 289 FB med allt original kanske kommer i närheten av $40,000

här i USA. Marks cab original GT såldes för $28,000 som sagt.

Mvh Bosse 342

Link to comment
Share on other sites

Gratulerar till en fin bil men ca $50,000 är mycket saftigt för en icke originalbil.

En äkta 65:a HP 289 FB med allt original kanske kommer i närheten av $40,000

här i USA. Marks cab original GT såldes för $28,000 som sagt.

Mvh Bosse 342

Fast bilen är så fin så jag förstår det. Den passar mig perfekt på alla sätt och jag är inte intresserad av någon annan modell av Mustangerna eller att ta hem nåt från USA som jag inte sett innan köp och med lite tur kanske får hem om något år eller så!

Det här ÄR min bil.

Link to comment
Share on other sites

Underbara Bengt mötte upp mig och hjälpte mig titta på bilen. För mig är det ömsesidig kärlek mellan Sally och mig och jag återkopplar senare. Passade på att svänga förbi en liten ort nära Kisa på vägen hem och tittade på en helt annan typ av Mustang som var 100 000kr billigare men vilken jävla skräphög. Sedan blev jag hela tiden bemött med kommentarer som: "Ja din pojkvän kanske vill skruva lite med den" "Du som tjej kanske inte gillar den här typen av bilar" "den kanske har lite för mycket muskler för en tjej" "nån kille kanske kan fixa det där". Jag orkade inte starta en diskussion pga migrän men annars hade jag bett honom fara och flyga och dra därifrån med gruset sprättande från däcken upp på lacken. Jävla skithög.

"Nån kille kanske kan hit och nån kille kanske kan dit".... Du fick fördomar av den där typen.

Link to comment
Share on other sites

"Nån kille kanske kan hit och nån kille kanske kan dit".... Du fick fördomar av den där typen.

Den första karln var ändå trevlig och pratade med mig trots att jag hade en karl med mig som kollade på bilen åt mig. Det är lite olika det där!

Link to comment
Share on other sites

Den första karln var ändå trevlig och pratade med mig trots att jag hade en karl med mig som kollade på bilen åt mig. Det är lite olika det där!

Jag syftade på killen med billigare Mustangen.

Hoppas du blir nöjd med Fastbacken. :)

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker detta är konstigt:

VIN:

5R09C200264

TAG:

63B R 68 20Q 72 66

Enl. denna infon, så tillverkades bilen 20:e mars 1965, men då fanns väl inte Pony Interior (De Luxe Interior), den kom väl först i Maj 1965, men jag minns kanske fel.

Ngn som vet bättre exakt datum för introt av Pony Interior?

Link to comment
Share on other sites

Lyckades inte redigera mitt tidigare inlägg, så postar igen:

Hittade svaret själv att 'Interior Decor Group' introducerades i Mars 1965.

Så allt verkar OK :-)

CITAT:

From March 1965, the Interior Decor Group, more commonly known as the Pony Interior, because of the embossed ponies on the seats, became available. The letter B indicates this option on the body code on the Warranty Plate. Thus 65B,63B and 76B all indicate the luxury interior, while the letter A indicates the standard interior. In addition, the Interior Decor Group option also included the five dial instrument bezel which replaced the standard bezel. Today, you'll find many pre-March 1965 Mustangs have had their interiors changed to the Pony Interior.

Slut på citat.

MKT BRA LÄNK:

http://www.theautochannel.com/vehicles/muscle/mustang/f65mcont.frame

Link to comment
Share on other sites

Hej Åsa

Blir det affär på bilen kommer du att ha många sköna upplevelser, inget skruvande utan bara din kärlek o omsorg så kommer det att räcka länge

Den var i min bedömning ruskigt finför att vara så gammal men priset är nog lite högt,men man hittar inte många i detta skick i Sverige till salu.

Lycka till om du blir med en Fastback 65

Bengt

Link to comment
Share on other sites

Hej Åsa

Blir det affär på bilen kommer du att ha många sköna upplevelser, inget skruvande utan bara din kärlek o omsorg så kommer det att räcka länge

Den var i min bedömning ruskigt finför att vara så gammal men priset är nog lite högt,men man hittar inte många i detta skick i Sverige till salu.

Lycka till om du blir med en Fastback 65

Bengt

Den passar för mig, jag hade råd - så varför inte! Jag får ju tillbaka pengarna om jag tar hand om den. Jag kommer bli nöjd.

Link to comment
Share on other sites

lyckades inte redigera mitt tidigare inlägg, så postar igen:

Hittade svaret själv att 'interior decor group' introducerades i mars 1965.

Så allt verkar ok :-)

citat:

From march 1965, the interior decor group, more commonly known as the pony interior, because of the embossed ponies on the seats, became available. The letter b indicates this option on the body code on the warranty plate. Thus 65b,63b and 76b all indicate the luxury interior, while the letter a indicates the standard interior. In addition, the interior decor group option also included the five dial instrument bezel which replaced the standard bezel. Today, you'll find many pre-march 1965 mustangs have had their interiors changed to the pony interior.

Slut på citat.

Mkt bra länk:

http://www.theautochannel.com/vehicles/muscle/mustang/f65mcont.frame

schysst!

Link to comment
Share on other sites

Jag syftade på killen med billigare Mustangen.

Hoppas du blir nöjd med Fastbacken. :)

Ja jag förstod det och jämförde bara med att den första mannen i alla fall brydde sig om mig ÄVEN om jag denna gången hade en karl med mig som kollade allt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...