Jump to content

Någon som har erfarenhet från..


Recommended Posts

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja jag förstod det och jämförde bara med att den första mannen i alla fall brydde sig om mig ÄVEN om jag denna gången hade en karl med mig som kollade allt.

Det är bra att du hade nån med dig som kollade bilen. Så du hämtar den på söndag? Ska vi verkligen gå på det? Det är 1 April den dagen. ;)

Eftersom du bor i Sthlm, rekommenderar jag att visa upp din Fastback på Power meet i Västerås den 5-7 Juli. Med tanke på hur bilen såg ut på bilderna, får du räkna med att vinna div priser som tex Peoples Choise. :)

Link to comment
Share on other sites

Det är bra att du hade nån med dig som kollade bilen. Så du hämtar den på söndag? Ska vi verkligen gå på det? Det är 1 April den dagen. ;)

Eftersom du bor i Sthlm, rekommenderar jag att visa upp din Fastback på Power meet i Västerås den 5-7 Juli. Med tanke på hur bilen såg ut på bilderna, får du räkna med att vinna div priser som tex Peoples Choise. :)

Ja 1 april slog nog in för det ska fan snöa så jag kommer inte kunna köra hem bilen i helgen. Sjukt tråkigt!!

Link to comment
Share on other sites

Hoppas du fått hem bilen till lördagen den 14 april, då firar vi Mustangens födelsedag hos Exclusive Cars i Västberga.

Hoppas själv få tillbaks min bil tills dess, så jag kan vara med.

Är sjukt nyfiken på din nya bil.

Link to comment
Share on other sites

Men jag ska köra från Vaggeryd i Småland och det kommer snöa längs vägen. Så vi skjuter på hemfärden...

Det kommer inte att snöa om du tar annan väg hem. Kör längs Falköping, Skövde, Örebro, Västerås och Sthlm. Där blir det uppehåll och soligt. Detta gäller Söndag. Längre restid men du får slipper snön.

Link to comment
Share on other sites

Stackars er. Här i Texas började jag simma min dagliga sträcka i poolen för en vecka sedan. I luften är det ca 30 grader

och i vattnet vet jag ej men ca 24 skulle jag tro. Inte en snöflinga har vi fått denna vinter vilket är ganska ovanligt.

Mvh Bosse CMC342

Link to comment
Share on other sites

Stackars er. Här i Texas började jag simma min dagliga sträcka i poolen för en vecka sedan. I luften är det ca 30 grader

och i vattnet vet jag ej men ca 24 skulle jag tro. Inte en snöflinga har vi fått denna vinter vilket är ganska ovanligt.

Mvh Bosse CMC342

Nu tycker jag du var elak!! -3 grader i April är väl inget...:(

Link to comment
Share on other sites

Skulle aldrig ha öppnat käften. Idag tisdag har en massa tornados gått genom Dallasområdet.

Hittills har vi haft tur och bara fått hagel men det mullrar som sjutton fortfarande.

Tornado Warning sirenen gick så vi bäddade i badkaret. Man känner sig liten när man hör denna siren.

Tyvärr har många förlorat sina hus men jag tror ingen mist livet och det är naturligtvis

det viktigaste.

Mvh Bosse CMC 342

Link to comment
Share on other sites

Skulle aldrig ha öppnat käften. Idag tisdag har en massa tornados gått genom Dallasområdet.

Hittills har vi haft tur och bara fått hagel men det mullrar som sjutton fortfarande.

Tornado Warning sirenen gick så vi bäddade i badkaret. Man känner sig liten när man hör denna siren.

Tyvärr har många förlorat sina hus men jag tror ingen mist livet och det är naturligtvis

det viktigaste.

Mvh Bosse CMC 342

Tittade på Tv`en ....Trailers 50-100 meter oppe i luften!!!!!!!!!!!!!!! Sjukt!!!!! Har varit med om en orkan der borte...Charlie ......Inget cool!

Link to comment
Share on other sites

Hundratals hus helt förstörda så det är helt otroligt att ingen dog. Vi har en mycket bra vädertjänst som ger folk varning

i god tid. Alla TV program avbryts och en broadcast warning skickas ut. Alla lokala stationer kör väder 100%.

En del av de ca 15 tornados som slog till var Cat2 dvs ca 120 miles per hour vind och en i Forney öster om

Dallas var en Cat3 dvs ca 150 miles per hour vind.

Hoppas det inte händer igen detta år.

Mvh Bosse CMC342

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Förlåt en dum fråga.:confused: Finns det försäkringar som täcker att man förlorar sitt

hus vid såna här katastrofer? Eller är det force massure, som här i Svedala?

Glad att ni klarade er!:D

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Det är ingen dum fråga. Husförsäkringen täcker tornados och hagelskador på taket men inte översvämning

om man inte lägger till detta skydd på försäkringen.

Vi har fått nytt tak efter en hagelstorm för 7 år sedan. Hagel stora som baseballs.

Dagen efter stormen var bolaget här och en dag senare hade vi valt en takläggarfirma och 3 dagar efter det hade vi nytt tak.

Mexarna gör alla takjobb och jobbar som sjutton tills det blir mörkt.

Vi skulle inte klara oss utan dem här i Texas.

Mvh Bosse CMC342

Link to comment
Share on other sites

Skönt att det gick bra... Lät inget vidare. Såg också på nyheterna.

Jag har fått hem min Ivy nu. Det är så hon kommer heta, syster har döpt. Vi körde 39 mil ihop, Ivy och jag.

Det är bara att gratulera :wave:

Att köra lite längre sträckor i en gammal bil blir mer än en transport, resan blir på något sätt målet..

Lycka till.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Kort kärlek, nu till salu på blocket.

Fruktansvärt. Det är med stor sorg. Jag blev av med ett av mina skrivjobb som finansierade lånet, utan de pengarna klarar jag det inte. Det är hemskt sorgligt. Hon är min dröm, min pärla och en av mina kärlekar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...