Jump to content

Kalifornien.Vad göra och titta på.


Trickbag

Recommended Posts

Hejsan.

Jag och min sambo ska fara till Kalifornien i mitten på Juli.

Tänkte kolla här på forumet om det är några som varit dit och kan ge några föslag på vad man inte bör missa att titta på.

Kan var allt från bilträffar till sevärdheter.

Vi landar i San Fransisco och bilar sedan ner till Los Angeles.

Tack på förhand

/Seppo

Link to comment
Share on other sites

Seppo,

Du kommer att älska California. Har varit där många gånger eftersom jag bor i Texas och dottern bor i

Hollywood. Du skall åka Highway 1 (Coastal Pacific Highway) söderut till Los Angeles. Otrolig utsikt och många ställen att stanna

på med bra restauranger och easy going folk. Bilträffar kan du hitta on line liksom Mustang affärer. I San Fransisco tycker jag ni skall

besöka pier 39 Fisherman's Wharf och i Los Angeles, Santa Monica pier, Knott's Berry Farm (tyvärr har de en bilutställning i April modell Giant)

Newport Beach och kusten runt omkring inklusive Venice Beach är trevliga. Den senare har en gågata där ni kan få recept på braja och köpa helt lagligt

om det är av intresse. Om inte, vilket jag förmodar är det kul att se på.

Mvh Bosse Sewallius CMC342

Link to comment
Share on other sites

Jag och frugan åkte samma runda 2005, med en mustang cab som hyrbil. Highway 1 är underbar att åka när det är fint väder. Ett stopp på vägen somnästan är ett måste är http://www.hearstcastle.org/. Är själv inte speciellt intresserad av gamla antika prylar, men här tappade jag hakan. Här finns bl.a. en pol med mosaik av 24k guld.......

Link to comment
Share on other sites

Stanna i San Fransisco ett par dagar, svårt å hitta en trevligare stad. Bra och bli av med lite jetlag innan ni åker vidare. Åk spårvagn, kolla in Chinatown, besök Alcatraz och kör över Golden Gate bron. Sen åker ni vidare längs kusten, fantastiskt vackert. Är man golfintresserad så ligger några av världens mest kända banor mellan Monteray och Carmel, t ex, Pebble Beach. Där i närheten ligger också Laguna Seca Raceway, kanske du kan se någon Boss där :-)

Aja, det finns massor att se och göra. Däremot så är LA inte så där jättekul, men Hollywood och kanske någon av temaparkerna kan ju vara något

Link to comment
Share on other sites

Några tips jag rekommenderar

Universal studios, Knotts berry farms ,Disneyland,Magig mountain,och om det passar in så brukar det vara ett stort swap på Pomona typ

i gång per Månad,kom ihåg att avstånden är enorma mot vad vi är vana vid,och allt är gigantiskt,bara Disneyland tar ett par dagar om man ska hinna med allt.

Trevlig resa

Johnny

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Svar till "trickbag" Gå in på det andra svenska forumet om mustanger....o läs om min resa under "övrigt " där som handlar om min resa från Dallas till Los Angeles med bil .....du får många tips om olika saker och om sajter som du ser de lokala "träffarna" på.....

Om du behöver mer frågor om nått ....så får du gärna skicka ett mail så ska jag försöka o svara dig då...

i annat fall trevlig resa....

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Som Bosewallius skriver, missa inte Highway 1, om ni inte har tid att köra den hela vägen så tycker jag den bästa delen är den norra från SF till Big Sur. Hela sträckan tar 2 dagar eftersom man vill stanna "hela tiden". Ett stopp i Carmel-by-the-sea där Clintan var borgmästare några år är heller inte helt fel. Där kan ni beställa in en Dirty Harry steak som extra krydda. En shop tour hos Chip Foose i Huntington Beach söder om LA är inte heller helt fel. http://www.chipfoose.com/ws_display.asp?filter=Contact

Oavsett vad ni gör så blir det en häftig upplevelse, men tillgång till bil är ett måste.

Trevlig resa!

//Håkan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...