Jump to content

Svårstartad 5.0 HO EFI


mnilsson

Recommended Posts

Hej,

nån som är fena på Fords insprutare där ute?

Jag har installerat en 92:a SD-SEFI insprutare i min Mustang och det är dags att starta motorn. Första försöket gick inte så bra eftersom det visade sig att tändspolen var kass. Vid första försöket efter det gick motorn i några sekunder men efter det har den verkat stendöd när jag crankar den. Gnistan är fin så den delen verkar OK. Testade att trycka gasen i botten och cranka eftersom jag läst nånstans att då ger spridarna ingenting och det vädrar ur motorn (obekräftat). Och se, då börjar det hända saker men bara nån sekund sen är den död. Släpper jag då gasen och crankar så får jag samma symptom. Den börjar gå men bara en kort stund sen dör den. Så kan jag hålla på....

Detta borde ha nåt med bränslesystemet att göra men jag kan inte klura ut vad.

Tilläggas skall att jag kört ett antal KOEO tester och bara fått de tre förväntade felkoderna (TAB/TAD solenoid saknas samt kanistersolenoid saknas). Inga felkoder från minnestesten. KOER har jag inte kunnar köra eftersom motorn inte startar.

//Mats

Ändrade %s av %s (%s)
Adderat info
Link to comment
Share on other sites

Så fel man kan ha. Surfade på sbftech.com och läste om hur fördelaren skall stå. Står den fel så påverkar det också hur insprutarna jobbar vilket stör ut hela motorn. Upp med fördelaren och ner med den i rätt position och motorn small igång direkt!

//Mats

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...