Jump to content

Värde på Mustang Cobra II med original V8 & automat


COCS

Recommended Posts

Hej

Jag har hittat en till synes helt original Mustang Cobra II med original V8 & automat.

Den har stått avställd jättelänge. Ej varit startad på många år.

Den ser ganska bra ut för att vara en orörd originalbil, men det finns en hel del småfix att göra på den.

Jag har kollat VIN och allt stämmer enl. VIN.

Det går ej att köra med den, för motorn är delvis nedplockad (dock inte mkt), delarna finns i en låda.

Den har aluminiuminredning med svart klädsel. Är utvändigt svart med guldränder och originaldekaler, samt sådana fälgar som är på bilden nedan - den ser faktiskt exakt ut som bilen på bilden nedan.

Vad kan vara ett vettigt pris att betala för en sådan?

Tack och mvh Christian

BILDER på en likadan (men som ju är i mkt bättre skick):

http://memimage.cardomain.com/member_images/11/web/3191000-3191999/3191691_11_full.jpg

http://www.allfordmustangs.com/photopost/data/500/medium/Cobra_II_J_1_.JPG

Link to comment
Share on other sites

Ja du detta är enligt min egen åsikt "Svarte Petter" bland Mustanger och borde inte heller få heta Mustang tycker jag.

Prygla mig gärna men så tycker jag om en av Fords stora missar i Mustang serien

Googla man lite så ser man att det verkar svårt över lag.

Ingen efterfrågan på en sådan här "sak" fast många tycker att det borde.

Därför är det väldigt svårt sätta ett värde

Försök få den för 30.000 tycker jag.

Känslan är väll att en "sån här" i mycket fint fungerande skick bör väll ligga runt 100.000

Om ens det men så är jag jävligt negativ till modellen! hehehe :)

Link to comment
Share on other sites

Det är väl med en sådan, precis som i all annan marknadsekonomi, att den är värd så mycket som någon är beredd att betala.

Med en modell som inte är eftertraktad så blir följaktligen priset lågt, till glädje för en eventuell köpare och tråkigt för säljaren. Så blir det när det är svårt att hitta "referens-objekt" för prissättningen.

>Cocs:

Hur mycket är du beredd att betala?

Hur lågt pris accepterar säljaren?

Hittar ni någon jämvikt så är priset rätt.

Link to comment
Share on other sites

Hejsan

Jag vill först tacka för era svar, tacktack :-)

Tycker själv att denna vagn inte på ngt vis kan jämföras med 60-talets skönheter, men för att vara en 70-talare, så tycker jag faktiskt att den är rätt häftig (kultig).

Har konstaterat att den har 'dåligt' med hk, men varför är den 'Svarte-Petter'? Är det för att den anses vara ful eller för att kvaliteten är dålig eller rostar den, etc. ???

Jag frågade om värdet eftersom jag inte vet ngt alls om denna typ av Mustang. Jag kan betala t.ex. 30.000 kr eller 100.000 kr, men jag vill betala ett sådant pris som kan anses vara 'normalt' för en sådan bil och eftersom jag inte hittar referenser på BLOCKET, så frågade jag här.

Link to comment
Share on other sites

Ja med "Svarte Petter" menar jag inte något att den är dålig.

Utan just att det egentligen inte är en Mustang utan skulle hellre heta Pinto eller lanserats som nått annat.

Kunderna var ju inte "Mustangköpare" längre utan mer folk som ville ha en bränsle snål bil (fast den knappt var det)

http://chrisoncars.com/2011/worst-cars-from-the-1970s/

Tekniskt är "den" mycket bättre än Mustangerna från 60-talet.

Förutom motorerna som knappt kunde matcha en motsvarande Opel Kadett ... :)

Faktiskt blev det ju ändå en försäljningssucce för Ford som vräkte ut dessa...Men som sagt gick inte till bilintresserade kunder.

För att vara 70-talare håller jag med dig!

Det mesta som gjordes i USA var ju skrattretande fult eller dåligt så denna bil var ju trots allt snygg på ett sätt.

Som Dennis är inne på får man nog komma överens med ägaren.

Det finns inget riktigt marknadspris.

Tänk även på att det knappt finns delar till dessa Mustanger annat en service delar maskinellt och drivlina.

Till kaross , inredning är man nästan tvungen köpa det som finns begagnat

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Per

Det här som du skrev nu var mkt värdefull info, tack!

Mkt bra att veta att det tydligen är svårt med reservdelar, bara en sådan sak gör att jag tappar lusten.

Mvh Christian

Link to comment
Share on other sites

Mustangsunlimited har iaf katalog på 74-04 Mustang så nåt borde ju finnas. Dessutom är det ju så med såna här lite udda modeller - det finns alltid några som fastnar för dem och har massor med delar. Cobra II är definitivt värd att spara på.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...