Jump to content

Ny på detta forum


Recommended Posts

Hej alla

Jag heter Thomas o kommer ifrån Uppsala (Björklinge).

Har länge gått i tankarna att införskaffa mig en glidar bil. Har äntligen fått ur tummen som man brukar säga. Så det blev en Mustang 1968 blå.

Någon bil har jag inte än då den kommer från USA i slutet av månaden om gud vill.

Så mer info kommer om bilen kommer.

Detta ska vara bilen i alla fall.

3079981817.jpg

Lite mera bilder:

3071458498.jpg3045888541.jpg3062935179.jpg

Just i dag monteras det dubbla piper på den.

Link to comment
Share on other sites

Hej och välkommen säger jag också!

Den ser mycket fin ut! Vad är det för färg? Acapulco Blue? Bilderna kan visa lite fel.

Är det en GT? Varför jag frågar är för att jag själv har en 68 Acablue GT.

Vi ser fram emot flera bilder när du fått bilen.

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Hej och välkommen säger jag också!

Den ser mycket fin ut! Vad är det för färg? Acapulco Blue? Bilderna kan visa lite fel.

Är det en GT? Varför jag frågar är för att jag själv har en 68 Acablue GT.

Vi ser fram emot flera bilder när du fått bilen.

Mvh.

P-O

Hej o tackar.

Jag tror att färgen heter så, nej det är ingen GT

den heter Ford Mustang Sprint B

(låg-budget version av en GT)

Paketet "B" bestod av:

Åtta-cylindrig motor endast inkluderade C-formade sidan striping,

hjul lister läpp, pop öppen tanklock,

men ersätts hela hjulsidor med Argent målade Trendiga Stålfälgar och lagt E70 Wide Oval vit sidovägg däck och

grile monterad dimljus.

Enligt uppgifter som samlats in av JR Gillespie, andra alternativ,

såsom Tutone (svart randig) huva, Interior Decor gruppen och hardtop vinyl taket kan kombineras med Sprint Package.

Från Kevin Marti.

15.106 Sprint Package "B" Mustangs byggdes 1968 var av 1st cab, 2st fastbacks. Så man kan säga att det gjordes 15103st HT´S

Ligger i valet o kvalet om jag ska beställa en extra motor med bilen oxå, priserna ligger ju runt 900usd för en motor, massa kroner mindre än man får betala här hemma! O då kan man ju hotta upp den till en 289 4v ++ lite extra!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Är det bara jag som inte kan finna det på forumet? eller finns det inga länkar till företag i Sverige som säljer reservdelar till 60 tals mustanger? eller är det så att det inte finns någon försäljare av detta?

Men då kommer min nästa fråga finns det några länkar samlade på något ställe på forumet till bra säljare i USA m.m.??

Link to comment
Share on other sites

Sven Ullman finns ju i Uppsala, så han ligger ju bra till för dig.

http://sven-ullman.com/

Ja att det finns i Uppsala är ju inte tokit, den låter ju ok men lite dyr dollar pris har dom 15kr dollaren nästan dubbelt upp? undra om det inte blir billigar med frakt o tull?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Välkommen hit!!

Vi ses säkert vid någon träff :)

// Danne, Gävle

Sent from my Apple iPhone 4S using Tapatalk

Ja förslagsvis nu på söndag i Uppsala!

/MOS

Link to comment
Share on other sites

Ja förslagsvis nu på söndag i Uppsala!

/MOS

Jag har planer på att mig dit nu på söndag.

PS Björklinge träffen som ni tycks ha blir det en sådan i år oxå? Riktigt nära i så fall, knappt man behöver ta bilen då hihihi

Link to comment
Share on other sites

Träffen i Uppsala på söndag är årets motsvarighet till tidigare Björklingeträffar.

/MOS

Link to comment
Share on other sites

Träffen i Uppsala på söndag är årets motsvarighet till tidigare Björklingeträffar.

/MOS

Jag får ta o rasta Passaten o komma dit då!

Link to comment
Share on other sites

Beräknad hemkomst av bil till Sverige 1:a veckan i Juni, sedan får man räkna med ca 10 dagar att fixa till och besikta den, så med lite tur har man den kör klar till Ulva träffen den 26:e i alla fall.

ps dom fixa till dubbla pippor på den innan den skickades i väg, ska tydligen vara skönt ljud i den nu.post-6810-144839186583_thumb.jpeg

Link to comment
Share on other sites

klar till Ulva träffen den 26:e i alla fall.[ATTACH=CONFIG]19623[/ATTACH]

Lämpligt tillfälle att visa upp kärran!

/MOS

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja det ser ut som man har inhandlat sin andra mustang nu! fast man inte ens fått hem den första än. Nu blir det En Mustang GT 1968 Candyapple Red. Men på denna är det lite jobb innan man kan ta den på en tur eller 2!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ush ush ser ut som det hela drar ut på tiden. (Blir inte som man tänkt i bland)

Den är i Tyskland nu och inväntar att tullas där nu, (6% billigare där en i Sverige) troligen klart till Fredag?

Sedan ska den till Sverige och sedan ska pappren skickas in, o efter detta regg besiktas,o då ska det ju finnas tider för detta oxå!

ser inte ut som man har denna rullande till Ullva träffen den 26:e tyvärr!

Får bli någon Tisdags träff på Uppsala slott då kanske!

Link to comment
Share on other sites

Nytt i dag, den ska tydligen komma i hamn till Sverige nästa tisdag den 26/6.

Jag tror på den när den är här, tid har det tagit i alla fall. Men kan tro att tiden går extra sakta när man väntar!

Men som sagt Känns som det kommer ta ett tag till innan man får åka o hämta den! den ska ju reggas oxå?

Link to comment
Share on other sites

Så nu ser det ut som det händer lite i alla fall, efter velande o funderingar, så har jag bestämt mig för att ta hem den oreggad med bärgare, fixat en kille som tar hem den från Stockholm till Uppsala för ett bra pris, sedan får jag lämna in alla papper på egen hand. För att sedan åka å regga in den. Ringde o fråga på Länsförsäkringarna om man fick köra bilen till i från besiktningen utan skyltar, o det fanns en 1 dags försäkring som man kunde ta där. Så känns som alla problemen löser sig till slut och man snart får hem bilen i alla fall fast man inte får framföra den på vägen en tyvärr.

Den ska tullas o göras klar i Tyskland på fredag, sedan ska den över hit med båt, Tisdag ser det ut som den är i Stockholm, så på tisdag eller Onsdag ska den vara i Björklinge!

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...