Jump to content

Varning för oseriösa bilförsäljare


Musclecar

Recommended Posts

Har nyss haft att göra med ett företag beläget i Ystad - Auto Classica.

Vill höja ett varningens finger för alla som har planer på att handla med denna firma.

De ger ett mycket proffsigt intryck, och de lyckas säkerligen även med ett par försäljningar som är gynnsamma för både köpare och säljare.

Min erfarenhet är dock en bitter sådan.

Allt var guld och gröna skogar i början, men när problem senare dök upp fick jag ingen som helst hjälp.

Jag har ett par bekanta som de också köpt bil där, och precis samma sak hände dem. Så fort problem dök upp var Auto Classica otrevliga och omedgörliga.

Detta handlar om fel som ligger hos Auto Classica dessutom, brister i deras rutiner och rena lögner om hur saker och ting skall ligga till, men inte gör så.

De tar inget ansvar, något som de visste redan från början när de leende räcker över nycklarna.

Vid kontakt med dem senare beter de sig omoget och barnsligt. I synnerhet ägaren, Mats.

En riktigt bitter erfarenhet som har orsakat många tråkigheter.

Mitt råd till alla som funderar på att handla hos denna firma är att ta med jurist vid förhandlingarna.

De har många års erfarenhet och vet precis vilka kryphål de kan använda sig av. Framförallt då de ljuger finns det inte mycket att gå på senare, såvida man inte har allt avtalat på papper.

Se till att allting finns på papper, att allting är i fungerande skick och att de inte frånsäger sig ansvar från fel som gjorts på deras sida gällande hantering, lovord, fakta m.m.

Om ni nu köper bil där hoppas jag att det blir ett bra köp och utan bekymmer.

Link to comment
Share on other sites

Ännu en person har haft oturen att träffa Auto Classica. Jag var där 2,5 år sen och fick dålig kundbemötande redan från start. Dessutom importerar de in bilarna via Tyskland vilket det fick mig att backa direkt. Jag föredrar att bilen kommer direkt från USA så ingen har mixtrat med mätarställningen eller nåt annat fuffens *på vägen*.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...