Jump to content

Dags att presentera mig som blivande Mustangägare.


Recommended Posts

Tjena alla grabbar , tjejer , gubbar och gummor.

Jag antar att detta forum är rätt ställe får att få hjälp med inköp av min första Ford Mustang,

Det jag letar efter är en GT Cab av årsmodell 99-04 , aut och en utan beige inredning samt att maxpris på 120kkr.

Vad ska man leta efter , typiska fel .o.s.v .

Sen till sommaren så kommer vi att synas där ute Mustangvänner.

/jocke

Link to comment
Share on other sites

Typiska fel på 99-04 GT är handtagen invändigt på dörrar vill lossna på vissa bilar. Andra är insuget. Det finns en kylkanal bakom mittmonterade generatorn som är av plast. Den ger med sig vid fullgas när den är gammal från fabriken och läcker ut kylarvätska. Kontrollera att insuget är utbytt genom att kylkanalen är av aluminium vilket man ser det lättast på termostathuset. Bromsarna bak kan kärva och speciellt efter vintervilan. Handbromsen händer att den kärvar också så kolla upp den också.

Ibland kan diffen i bakaxeln vara slut på vissa bilar och då betyder det byte av lameller av nåt slag därinne. Leta upp en grusväg eller grusplan och gör en rivstart. Spinner båda hjulen, är det godkänt.

Stereon bör du kontrollera så den funkar som den ska och det gäller även elmotorn på förarsätet.

Eftersom du är ute efter cab, kolla att den fungerar normalt utan att nåt i cabställningen bråkar. Kolla efter ev läckage vid bakrutan i suffletten.

Nåt mer kommer jag inte på just nu.

Link to comment
Share on other sites

Man tackar så mkt , ska man leta efter en manuell eller automat , givetvis v8....

/jocke

Det beror helt på dig och din körstil. Ska du glida mest, duger aut. Båda vxl-lådorna har inga typiska fel vad jag vet. Jag har testkört med V6 och V8 där båda hade aut. Sexan var slö, kan jag säga. Jag ska tillägga att 99-04 GT-modellerna är inte dyra i försäkring och skatt jämnfört med 2005 +.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...