rengatr April 22, 2012 Report April 22, 2012 Tjena alla Jag höll på å byta min gamla original fördelare till en brytarlös msdfördelare. Men när jag tog upp den gamla fördelaren följde olje pumps pinnen med upp.Så frågan är hur får jag tillbaka den på rätt plats?MVH Fredrik Citera
CMC-49 April 22, 2012 Report April 22, 2012 enklast limma fast den i den nya fördelaren eller något liknande så den inte ramlar ur när du sätter tillbaka fördelaren, Citera
bosewallius April 22, 2012 Report April 22, 2012 Om du hade en originalpinne så ligger stoppbrickan i tråget nu. Om jag var du skulle jag skaffa en tjockare moly pinne, ta bort tråget, ta bort brickan i tråget och sätta i nya pinnen. efter detta kan inte pinnen följa med upp längre (tjockare). Har dessa moly pinnar i båda mina HP 289 och aldrig haft problem efter detta byte.Mvh Bosse CMC342 Citera
rengatr April 22, 2012 Author Report April 22, 2012 Fan så brickan ligger nere i tråget nu då. Men silen på olje pumpen borde väll skydda motorn tills man kan plocka ner oljetråget?Lyckades sätta tillbaka pinnen med en magnetpenna så den är i alla fall på plats. Citera
CMC-49 April 22, 2012 Report April 22, 2012 Brickan kanske saknades så det är därför du fick upp den, finns de som tar bort den då de ej fattar varför den sitter där. Citera
bosewallius April 23, 2012 Report April 23, 2012 Tyvärr så kommer nog pinnen att ramla ned i tråget nästa gång du lyfter den nya fördelaren så var försiktig när du passar in toppen av pinnen i den nya fördelaren.Har hänt mig ett par gånger innan jag satte i molly pinnar.Mvh Bosse CMC 342 Citera
Recommended Posts