Jump to content

Hel renovering mach 1


fredrik.mickelsson

Recommended Posts

Nu är det mycket huv bilder, men bara måste lägga ut nåra till. FAAN vad bra det gick å värma!!! 15 min på varje sida av huven så var problemet lös. Vart nåra bulor kvar men vågade inte värma nå mer då spänningen redan var bort. Så lite mer spackel så får jag snart lägga detta bakom mig å börja på nya delar. Inspirationen är tillbaka :-Dpost-6642-144839339774_thumb.jpg

post-6642-144839339764_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Nu är det över 2 månader sedan jag gjorde nått å bilen senast, nu är det dags å ta sig i kragen å börja jobba om bilen ska vara körklar och redo för lackering till våren. Hoppas på lite pengar över mitt i julklapps kaoset så ja kan köpa de sista delarna till lådan ( ett thrust washer kit och en ny tryckplatta för lamellpaketet framåt). Har även hunnit med att kapa bort vänster bakskärm för typ 3:e gången då det inte vart riktigt bra. Passar även på att göra en ny kant på innerskärmen medans det är gott om plats.

Link to comment
Share on other sites

Nu så har tvingat mig själv ut i garaget tre kvällar på rad. Kan ju inte påstå att jag var jätte inspererad till en början, men det händer ju grejer iallafall. Innerskärmen är nästan klar å det är snart dags att svetsa dit bakskärmen igen å förhoppnings vis riktigt denna gång! Har även beställt de sista delarna till växellådan idag så lagomt till jul ungefär kommer de sista delarna till den. Så det blir en fin julklapp å få återmontera en ren och nymålad växellåda! :-)

Link to comment
Share on other sites

Det låter oroväckande om du måste tvinga dig själv till garaget Fredrik, jag har ju inte heller den riktiga inspirationen just nu så det blir bara nån sväng ut och planera vad som måste göras, och sen fort som fasen in igen. Hoppas både du och jag får tillbaka den riktiga gnistan:shifty:/Leif

Link to comment
Share on other sites

Så är det jag har inte varit nå sugen på att gå ut, men väl ute å svetsen är startad så går det bra då är det ganska kul. Men så är det man har ju inte den här jätte inspirationen å greja som man brukar ha men tvingar man sig kanske den kommer tillbaka. Men en sak är säker bilen ska vara klar för att köra in i lackbåset och sedan direkt ut på crusing så det är bara å kö på!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...