Jump to content

Ny här och förhoppningsvis snart även med Mustang


Recommended Posts

Hej

Nu är det dags att ta steget in i mustangvärlden. Jag har dock några frågor som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med.

Jag kör i dagsläget ca 1000mil om året med min bil (Audi A4, -05) och jag använder den bara på helger och för nöjesresor. Men hur fungerar en mustang från -60talet att ha som året runt bil? Är motor, kaross osv så pass driftssäkra och fungerar bra i svenskt klimat att man kan köra med den hela året? Jag kommer ha den i garage.

Vad har ni för erfarenheter med att ha mustangen som året runt bil?

Jag letar efter en fastback från 60talet som är i maskinellt fint skick då jag själv inte är jätte duktig på att mecka och har heller inte ett privat garage där jag kan skruva. Bilen får gärna ha lite patina men absolut inte vara skruttig. Helst ska det sitta en V8 i.

Min budget ligger på 100 000-140 000kr.

Kom gärna med förslag på bilar som är till salu och som kan vara intressanta för mig. Blocket har jag koll på men det finns säkert många försäljningnskanaler som jag inte har pejling på.

Tack!

Sakarias, Malmö

Link to comment
Share on other sites

Ett riktigt bra ställe att börja leta på är:

http://www.usabil.nu

Dock kan det vara lite marigt att hitta en fastback i det skicket du vill ha till det priset.

Skall kika runt (tycker det är kul) och givetvis om det dyker upp något så länkar jag.

Link to comment
Share on other sites

Hittade en som var precis i taket för din budgett.

Den fanns närmare än man kunde tro:

http://mustangclubsweden.org/showthread.php/16445-Mustang-Fastback-65

Maila och få massor med bilder och beskrivning på vad som är gjort.

Den som kommer som nästa på listan prismässigt är denna:

http://www.allaannonser.se/click.php?id=21415928

Nåväl, lycka till med letandet och jag vill bara mana dig till att ta god tid på

dig innan du gör något köp.

Sök hellre lite längre tid än att du köper något du inte är riktigt nöjd med. :)

Link to comment
Share on other sites

Detta är mina åsikter, ta det inte som någon tvärsäker sanning:

60-tals mustang som enda året runt bil = nej!

Att bada en klassiker i saltat snöslask är inget jag skulle göra. De gångerna jag har varit ute med min bil i snö tänker jag alltid på hur bra moderna bilar klarar av det, mustangen är värdelös på vinterväg.

Köp hellre en råttsoffa att köra med över vintern och låt mussen stå torrt i garaget.

Lycka till med letandet!

Janne

Link to comment
Share on other sites

Hej ,jag körde 67-mustang fastback i början av sjuttiotalet och en sämre vinterbil är svårt att hitta,för lätt i baken i kombination med stark motor är inte bra.

Kör på sommaren och må bra med mustang.

Link to comment
Share on other sites

Tack för all respons!

Det var väl inte riktigt det svaret angående året runt bil som jag hade hoppats på :) Hade förhoppningen att kunna njuta av mustangen hela året. I Malmö så är det ju väldigt begränsat med vinter.

T.B -> Tack för länkarna men du såg nog fel på mitt prisspann. Mina resurser räcker inte riktigt till dessa vrålåk :)www.usabil.nu finns numera med på min lista där jag letar.

Robban1 -> Tack! Med risk att trampa dig på tårna så tycker jag att de gamla har betydligt mer charm och power över sig.

Jag letar vidare, ev får det bli en annan vinterbil eller till att ta taxi de dagarna det är oväder i Skåne.

Link to comment
Share on other sites

Såg inte fel på ditt prisspann. :)

140 för den första och sedan var nästa på 180, fanns inget billigare (just nu) tyvärr.

Hmm, det verkar som om det blivit något fel med länkarna. Första länken funkar inte och nästa leder mig till en fastback för 310 000kr. Det var den jag tyckte låg lite väl över min budget.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...