Jump to content

Ny medlem + ny mustang ägare -07


Recommended Posts

Hej alla mustang ägare! :thumbup:

heter Christian och väntar ivrigt på att kunna få ut min bil på vägen lagligt ;)

är ny på både forumet och inom min bil som är en Mustang GT v8 4.6L -07

som kommit nyss hem från USA och ska genomföra reggning samt besiktning och hela proceduren :)

några snabba frågor kring just den delen som jag inte finner något om på forumet är:

Hastighetsmätaren som orginalt sitter i visar ju både Kmh och Mph, med Mph som störst i text, måste jag ändra någon med mätaren för att den ska genomgå besiktningen, vill säga byta ut den eller klistra på större km tal?

samt när de gäller blinkers/parkerings ljus fram på bilen, ser jag i ett forum att man har tagit klarglas och ersätt med en orange lampa samt klippt bort kabel så den endast kan blinka, inte lysa hela tiden. Men måste man inte ha parkerings ljus fram för att den ska bli godkänd genom besiktningen? eller misstar jag mig?

vill gärna ha mer tips på vad som kan behöva ändras eller idéer till vad man kan göra!:)

bakljusen ska jag beställa eu godkända (för att slippa ta av och på en fixad ställning varje år) :P

men just nu i första hand ska jag fokusera på att få den klar för svenska vägar:thumbup:

post-6967-144839185028_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej och välkommen,

Positionsljus fram måste lysa vitt.

Finns att köpa lyktor i sverige kostar ca 1000kr.

Hastighetsmätaren funkar perfekt, finns att byta om man vill men ej nödvändigt.

Link to comment
Share on other sites

Hej och välkommen,

Positionsljus fram måste lysa vitt.

Finns att köpa lyktor i sverige kostar ca 1000kr.

Hastighetsmätaren funkar perfekt, finns att byta om man vill men ej nödvändigt.

okej tack för svaren! då löste de mina problem där ! :)

Link to comment
Share on other sites

nej absolut inte! blir att plocka bort GT märkena och klistra på 2 där tills besikningen är klar sedan se om ajg finner några snygga backspeglar med blinkers i :)

vet du några? eller nått bra ställe att kolla på? :)

Link to comment
Share on other sites

nej absolut inte! blir att plocka bort GT märkena och klistra på 2 där tills besikningen är klar sedan se om ajg finner några snygga backspeglar med blinkers i :)

vet du några? eller nått bra ställe att kolla på? :)

Hej köpte mina från latemodelrestoration.com variant som var klar för lack, bara att våtslipa och lämna till lack funkade perfekt. Besiktningen tyckte dessutom att det så riktigt snyggt och proffsigt ut utan E-märkning.

Magnus Widell

Trollhättan

Link to comment
Share on other sites

hmm kollade in där men verkar inte som dem har någon kvar, finner alla fall inga!

möjligen du har en länk till dem? eftersom jag inte kan finna dem :)

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...