Patrik Mustang67 Posted May 4, 2012 Report Share Posted May 4, 2012 Tänkte polera upp mustangen (-67) nu när den fungerar bra.Har en äldre orignal lack men som är matt och lite "smutsig" (stod ute i NY hamn innan skeppning). Har tvättat av värsta skiten.Har köpt en polermaskin med varvtalsstyrning men har aldrigt polerat en lack tidigare med maskin. Tips?Vilket varvtal skall man köra med ? Tips på polermedel ? Vad skall man tänka på ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMC-49 Posted May 4, 2012 Report Share Posted May 4, 2012 Är lacken riktigt dålig kan man köra med autosol är till för krom mem funkar bra på dåliga lacker.annars så har biltillbehörs firmorna olika grovlekar på rubbing. så man får prova sig fram till vilket som funkar bäst på din lack.bästa är att lämna in bilen till en billackerare de vet hur man ska gå tillväga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin Posted May 5, 2012 Report Share Posted May 5, 2012 Vet du inte hur man gör, så gör som cmc-49 föreslår. Lämna in den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
65 rangoon red Posted May 5, 2012 Report Share Posted May 5, 2012 Autosol hade jag varit försiktig med särskilt om man använder polermaskin. Det innehåller ganska mycket slipmedel och är egentligen bäst för få glans på matt krom. Som sagt .... försiktigt.Ulf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stickan ht-68 Posted May 5, 2012 Report Share Posted May 5, 2012 Autosol hade jag varit försiktig med särskilt om man använder polermaskin. Det innehåller ganska mycket slipmedel och är egentligen bäst för få glans på matt krom. Som sagt .... försiktigt.UlfAnvände Autosol på lacken på min svennebil och med lite för mycket tryck på rondellen, vips så var det genom lacken på ett ställe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund Posted May 5, 2012 Report Share Posted May 5, 2012 Originallack från 67???? Skulle nog också råda att lämna in till rekondare/lackare för att avgöra om det går.Oxiden har kanske efter alla år ätit sig ner så pass djupt att en polering bara skadar.Kan bli väldigt tokigt resultat...Blekt, flammigt etcFaktiskt en orörd "patina"lack är inte så tokigt att åka runt i heller!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools Posted May 5, 2012 Report Share Posted May 5, 2012 Hej!Jag såg en bil med originallack från våran träff i Ö-vik första maj.Den ser gammal ut men polerad. Tyvärr frågade jag inte hur manfått lacken att se ut så.Bilen hade ju en rätt cool "option", aircondition!Mvh.P-O Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted May 5, 2012 Report Share Posted May 5, 2012 Hej.Eftersom att jag är lite renoverare och jobbar som rekondare så tycker också jag att det är värt vart enda öre att lämna till någon som kan;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ducati Posted May 7, 2012 Report Share Posted May 7, 2012 jag håller med de andra som svarat, om du aldrig polerat en lack ska du inte ge dig på den med en maskin. Det är lätt att polera för mycket.Du kan testa att köra detta http://www.seab.se/produkter/turtle-wax/cleaner-rubbing/turtle-rub/Jag körde det på en huv och det blev riktigt bra, Dock är det ganska jobbigt att arbeta med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bege Posted May 9, 2012 Report Share Posted May 9, 2012 Varför inte kontakta proffs på området och be om råd. Du kan även ställa frågor via deras facebooksgrupp och få snabba bra svar. Har själv kört med dessa grejor i flera år. Det är kanonbra grejor. http://www.meguiars.se/Lycka till med polerandet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts