warchild77 Posted May 12, 2012 Report Share Posted May 12, 2012 hej jag undrar om ni kan hjälpa mig med att ge att ca värde för min motor jag har om de kan vara värt att sälja den som den är eller i delar eller möjligen lämna den i inbyte vid köp av en annan motorde bud jag fått av firman som tittar på den just nu är ca 3000krden info jag har om motorn är följandedet är en 351 windsor och den satt i den mach1 från 69 jag köpte för några år sedan den säsongen körde jag kanske 200 mil.blocket är från 83 eller 84 topparna är från -69 vet inte exakt vilken kod dom har och de sitter ett edelbrock insug på vet inte riktigt vad de är för kolvar eller kamde som hände var att den läkte lite olja i fram och bakkant på vevaxeln och då böt jag dom passade även på att måla byta frostpluggar och talöst insug och måla de dit med ny packning självklarttroligen kom de skräp i någon oljekanal och efter ca 30 mil började den knacka i nedre delen av motorn.min uppfattning är att något eller några vevestakslager har skurit.iaf innan jag gjorde något åt den gick den super fint inge blårök och jämn och fin gång. vore glad om ni har tips om jag bör byta in den eller om jag kanske kan få ut mer om jag säljer den själv vet inte vad man kan få för toppar och ett block idagMvh : Matte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Johansson Posted May 13, 2012 Report Share Posted May 13, 2012 Du kan säkert få 3.000 för enbart topparna, ett block är säker ett par tusen med vevparti och insug/förgasare etc inbringar ju en del slantar.Varför inte ta isär den, slipa vev och sätta ihop den och sälja den "hel"? Jag förstår att firmor skambjuder, de måste ju tjäna en slant på jobbet såklart. 69 topparna är vad jag vet av bra kvalite/spec för normalt trim. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
warchild77 Posted May 13, 2012 Author Report Share Posted May 13, 2012 jag hade gjort de jobbet om jag hade haft ekonomi för de.Så du tror att de är en bättre ide att sälja den i delar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Johansson Posted May 13, 2012 Report Share Posted May 13, 2012 Ja sälj den i delar eller sätt ut den komplett som den är på blocket och se om någon nappar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund Posted May 14, 2012 Report Share Posted May 14, 2012 (edited) jag hade gjort de jobbet om jag hade haft ekonomi för de.Så du tror att de är en bättre ide att sälja den i delar?Har du inte budgeterat pengar för ett byte så peta inte i det.Så fort man börjar skruva i gamla bilar så kommer en massa komponenter behöva bytas ut antingen för att man har sönder dom eller för att man upptäcker att man måste byta något utslitet.Pengarna rullar på som fan!Kan nog påstå att du inte kan göra något bra som är tillförlitligt för runt 30.000+Se till att du har finansierat ett byte innan du grejar och var inte överoptimistiskt och tro du kan göra något för ett par 1000-lapparLite färg och några packningar är ingen renovering som många verkar tro...Det krävs maskinarbeten samt ny hårdvara!!!Sälja motorn i delar vette sjutton om det verkligen är någon ide numeraNya delar är så billigt att det knappt är lönsamt att hålla på plocka med skiten.Sälja motorn som den är tror jag ger lika mycket som delarnaEgentligen rätt galet sälja den!Om den går "superfint" så vet du ju vad du har.Bara lämna in den för renovering tycker jag!En rätt renovering ligger nog runt 20-30.000 kr lite beroende på vad som måste göras.Att den knackar är vanligt för slitna motorer....Hade garanterat inget med att du peta med frostpluggar och insug. Edited May 14, 2012 by Per Berglund Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts