COCS Posted May 15, 2012 Report Share Posted May 15, 2012 HejMin 66:a stod ute i helgen och det 'föll (blåste) ner' skräp från bl.a. björk och tall inunder ventilationsintaget som är mellan motorhuven och vindrutan och nu ligger det en massa björkfrön och tallbarr där under som jag retar mig som tusan på - grr :-(Hur får jag bort detta?Kan jag spola med vatten?Annat tips?Tack & mvh Christian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bosewallius Posted May 15, 2012 Report Share Posted May 15, 2012 Du kan spola med vatten förutsatt att ingen rost finns för då blir det blött på golveti bilen.MVH Bosse CMC 342 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
COCS Posted May 16, 2012 Author Report Share Posted May 16, 2012 OK, då testar jag det (spola vatten).Jag tänkte att det kanske gick att komma åt genom att avlägsna en 'lucka' eller plåt, men det går inte då?Om vattnet inte rinner in i bilen, vart går det ut då - under framskärmarna eller under bilen?Finns det dräneringshål som man bör 'rensa' med en spiral eller liknande?Tack mvh CS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fast66 Posted May 16, 2012 Report Share Posted May 16, 2012 det rinner innanför skärmarna. Är det stopp i dräneringen så rostar det runt friskluftsintagen (under cowl'en) och är de t inte stopp så rostar det i framskärmarna ;-) pest lr kolera Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bosewallius Posted May 16, 2012 Report Share Posted May 16, 2012 Om du vill vara helt säker på att dräneringshålen är rena kan du ta bort plåtarna med en gummilistpå sidan och uppåt mot skärmarna. Då kan du om vattnet flödar fritt mot sidoväggen. Mvh Bosse CMC 342 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts