NackaBosse Posted June 8, 2012 Report Share Posted June 8, 2012 Har precis bytt vänster cab-kolv, som läckte. Pistongen i den nya kolven verkar några mm för kort och trycker inte fram cabben ordentligt vid stängning. Borde gå ½-1 cm till. Har löst det preliminärt genom att skruva ut fästhaken några varv så den når fram. Men de syns tydligt att högra kolven skjuter fram cabben längre på höger sida. Man kan även se en glipa i gummilisten. Kommer det att slita in sig med tiden, eller finns någon lösning?Bifogar några bilder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools Posted June 17, 2012 Report Share Posted June 17, 2012 Hej Bosse!Har du luftat systemet ordentligt efter cylinderbytet? Om du har luft i vänstercylinder kanske det är därför dom inte lyfter lika mycket.Mvh.P-O Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NackaBosse Posted June 18, 2012 Author Report Share Posted June 18, 2012 Ingen luft. Jag har kört cabben upp och ned ett otal gånger och fyllt på olja efterhand, tills det slutade bubbla i systemet, samt att man hör att cab-motorn inte tuggar på tomgång i ändlägena. Trodde först att min hjälpreda vid bytet hade glömt nylonbussningen i hålet på pistongen, men det hade han inte.Tänkte vid tillfälle ta och mäta bägge pistongerna i uppfällt läge för att kolla eventuell skillnad i längd. Har inte kommit till att göra det ännu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NackaBosse Posted July 9, 2012 Author Report Share Posted July 9, 2012 Nu har jag mätt pistongerna med cabben i uppfällt läge och dom är exakt lika långa. Ändå drar högerkolven cabben något längre fram än vänsterkolven, som är ny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts