Jump to content

Nya fälgar och däck


Guztav

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Nu har jag iaf beställt fälgar så då behöver jag också beställa däck. Men jag är lite osäker på vilken däckstorlek jag ska ha.

Fälgarna är 20x10 och 20x8,5". Vet någon vad jag bör ha för storlek?

Link to comment
Share on other sites

Köpte 18" fälgar i veckan med 235/50 18" . Nu vibrerar ratten =/ Har flyttat rund däcken och även kontrollerat balanseringen .. Men fortsätter .. Inte mycket men så där lite lagom störigt är det .. Får testa med andra däck nästa vecka. Var ju kanske inte det jag tänkte komma med, ni som köper nya fälgar tänk på att ni har däcktryckssensorer i fälgarna . =) Gjorde ju inte jag som sagt . =)

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag iaf beställt fälgar så då behöver jag också beställa däck. Men jag är lite osäker på vilken däckstorlek jag ska ha.

Fälgarna är 20x10 och 20x8,5". Vet någon vad jag bör ha för storlek?

Jag har 255/30 -20" fram. 275/30 -20" bak. Det är vanligaste storleken för dessa fälgar.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
[ATTACH=CONFIG]25540[/ATTACH]

Såhär blev iaf resultatet. Boyd Coddington Smoothie II. 20x10" med 275/35 bak och 8.5" med 255/35 fram.

Mycket snyggt med dina fälgar. :) Har du målat oken också?

Link to comment
Share on other sites

Tack så mycket! :-) Ja dom har jag målat. Många påstår att man måste ha speciell bromsoks färg för att klara värmen, men jag kör med vanliga Hammerite. Har funkat i många år på min andra bil.

Link to comment
Share on other sites

Tack så mycket! :-) Ja dom har jag målat. Många påstår att man måste ha speciell bromsoks färg för att klara värmen, men jag kör med vanliga Hammerite. Har funkat i många år på min andra bil.

Varsågod. :) Jag var också inne på att måla oken men hittade dessa istället så jag köpte dem. Ser snyggt ut och besiktningen klagar inte.

http://grufmanbil.se/produkt/5425/

Link to comment
Share on other sites

Ja detklart det där funkar ju! Snyggt med text. Men jag skulle nog inte vilja lägga dom pengarna på utséendet på oken. Tror att jag la ut ca 20:- för en pensel och tog lite överbliven färg till mina.

Besiktningen bryr sig nog föga om hur oken ser ut, bara bromsarna fungerar, vilket är knappt på en mustang tyvärr :-p

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...