Jump to content

projekt "rädda sommaren 2012"


Anders Lindström

Recommended Posts

Nej, jag kommer inte till Västerås. Efter denna långa resa känner vi oss nog ganska nöjda för ett tag framöver.

Nu klarnar det upp mer och mer så det kanske blir lite midnattsol på cruisingen i kväll trots allt.

Ha det så bra i Västerås.

Hälsningar från Arjeplog.

Va bra att vädret klarnar i Arjeplog! Jag har jobbat mycket ii Arjeplog på 80talet och vet hur vackert det kan vara. Sen är det ju intressant att lyssna på en dialekt som talas med mycket utandningsluft per ord:D att inandning krävs efter 5 ord (om man nu vllle säga mer efter 5 ord...). trevligt folk! Ha en toppen kväll/natti midnattssolens land :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Motorn går fint Lemmy! Vi (jag å blixten) har åkt 15-20 mil idag utan problem :D. Jag är fortfarande på att justera tändningen... "ställ till det spikar å backa något" är säkert ett toppenrecept! Men jag ställer om liiiite gång för gång så får jag åka mera :thumbup:. Jag är riktitgt glad över att sommaren med mach1an är räddad (aldrig över 5 000 varv denna sommar) Jag åker till Power på lördag å hoppas att träffa många av er där!

Link to comment
Share on other sites

Min har aldrig varvat över 3000 i min ägo. Den har gått som en klocka hela resan. Runt 90-95Km/t ligger jag på 2000 varv och då är mullret uthärdligt mil efter mil. Skulle aldrig våga dra upp den till 5000. Vet inte historiken på motorn och vad som är gjort, eller snarare inte gjort. Har man renoverat och balanserat och mätt upp alla toleranser, då är det en annan sak. Det får jag ta när det är nåt som rasar.

Hälsningar från Östersund

Link to comment
Share on other sites

Min har aldrig varvat över 3000 i min ägo. Den har gått som en klocka hela resan. Runt 90-95Km/t ligger jag på 2000 varv och då är mullret uthärdligt mil efter mil. Skulle aldrig våga dra upp den till 5000. Vet inte historiken på motorn och vad som är gjort, eller snarare inte gjort. Har man renoverat och balanserat och mätt upp alla toleranser, då är det en annan sak. Det får jag ta när det är nåt som rasar.

Hälsningar från Östersund

Sund filosofi Bosse. Jag är jättenöjd med "ersättningsmotorn" och tänker inte varva sönder den. Jag ska renovera ursprungsmotorn i vinter. Får se vad det blir meeen det vore ju kul med 400 hk under 5 000 varv ;). Tänk vad lätt det är att bli 25 igen :thumbup:. Ha en toppen sommar i vackra Östersund! jag passerar östersund några dagar innan 1sta måndagen i september( älgjakt i västerbotten) om du har kaffepannan på så stannar jag jättegärna till å pratar mustang en stund :)

Link to comment
Share on other sites

Sund filosofi Bosse. Jag är jättenöjd med "ersättningsmotorn" och tänker inte varva sönder den. Jag ska renovera ursprungsmotorn i vinter. Får se vad det blir meeen det vore ju kul med 400 hk under 5 000 varv ;). Tänk vad lätt det är att bli 25 igen :thumbup:. Ha en toppen sommar i vackra Östersund! jag passerar östersund några dagar innan 1sta måndagen i september( älgjakt i västerbotten) om du har kaffepannan på så stannar jag jättegärna till å pratar mustang en stund :)

Tankevurpa... NackaBosse.... Jag får ta vägen via Nacka då :rolleyes:

.

Link to comment
Share on other sites

:)Precis, vi är bara på genomresa på väg hem från Arjeplog. I kväll blev det middag på Marité, nere vid hamnen. Storsjön måste vara stor, för vilka båtar!!!

Om vi vaknar till sol i morgon får det bli en tur nedcabbat via Frösön innan nästa anhalt, som blir Mora.

Link to comment
Share on other sites

:)Precis, vi är bara på genomresa på väg hem från Arjeplog. I kväll blev det middag på Marité, nere vid hamnen. Storsjön måste vara stor, för vilka båtar!!!

Om vi vaknar till sol i morgon får det bli en tur nedcabbat via Frösön innan nästa anhalt, som blir Mora.

Låter härligt! Håller tummarna för cabb väder :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Gillar farten du haft i projektet! :thumbup:

Så ska en slipsten dras!

Rejält och inte så mycket "bling,bling puts".

Fast jag skratta gott ihop med "John" när jag såg fläkten. Den MÅSTE du bara göra nått åt! ;)

Tack Per! Har kört mussen nu några dagar och den går otroligt fint. Har dock inte gasat över 4 000 än.... (fegis p g a raset) men lågfartsmässigt går den som en klocka :D. Håller med dig o John om fläkten ... :wave: . Elfläcktarna verkar dock klara av rätt mycket i väntan på en säkringslös fläkt :rolleyes:. Jag hAR dock redan nu satt styrningen till elfläktarna manuellt i från kupén (hittade en dragknapp från hansen marin som liknar orginalgrejjorna) så att jag vid behov kan kyla efter att motorn stannats vilket kanske kan vara praktiskt om värmen trycker på. När det gäller oljekylarna måste jag säga att effekten verkar väldigt god. In slangarna är mycket varmare än utslangarna... Har köpt en oljetempmätare men ännu ej monterat givaren (det har varit mycket ändå nu..). Jag åker till Power meet fredag om vädret blir dåligt lördag alt lördag om vädret blir bra då.... Ha en skön Mustangsommar!

Link to comment
Share on other sites

Hade också problem med kylningen förra sommaren, då man fastnade i bilkö när det var riktigt varmt. Funderade på en griffin med elfläkt, men blev övertygad om att en ny original treraders skulle lösa problemet. Och det gjorde det. Den gamla var nog ganska igensatt. Kan nu stå stilla på tomgång i evigheter utan överhettning. OK, jag har inga värstinggrejor, utan bara en gammal original 302:a på (enligt pappret) 225 hk.

Link to comment
Share on other sites

Hade också problem med kylningen förra sommaren, då man fastnade i bilkö när det var riktigt varmt. Funderade på en griffin med elfläkt, men blev övertygad om att en ny original treraders skulle lösa problemet. Och det gjorde det. Den gamla var nog ganska igensatt. Kan nu stå stilla på tomgång i evigheter utan överhettning. OK, jag har inga värstinggrejor, utan bara en gammal original 302:a på (enligt pappret) 225 hk.

Som sommarvärmen varit hittils räcker nog en volvovinge UTAN elfläktar som backup :rolleyes: men vi hoppas väl på några veckors värme inom kort. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Bästa -70 talsbil på Blues Brothers summermeet 2012 i Filipstad :cool:

post-7033-144839205822_thumb.jpg

Tack Lemmy för motorn! Tack Blixten för blixtinsatsen när vi räddade sommaren 2012!

post-7033-144839205855_thumb.jpg

Snacka om levande fågelholk! Jag hade inte nån somhelst aning men publiken röstade och en -73 mach1 vann bästa -70 tal :rolleyes:

post-7033-144839205955_thumb.jpg

Det var bra väder och 100-110 bilar. Ett trevligt arrangemang! dDet kom bl a 16 bilar från Södertälje!! :D

Link to comment
Share on other sites

Ber också att få GRATULERA till priset!

Vi besökte Borgviks Motordag idag lördag 14/7 med absolut fullspikat med entusiastfordon. Många fick inte ens plats på området utan stod utefter vägen men mkt trevlig tillställning trots regnskuren.

Dessutom var det många Mustanger på plats som man aldrig sett tidigare.

Återigen ber jag att få önska GRATTIS till priset! Anders

Hälsn. Bosse N

Link to comment
Share on other sites

Ber också att få GRATULERA till priset!

Vi besökte Borgviks Motordag idag lördag 14/7 med absolut fullspikat med entusiastfordon. Många fick inte ens plats på området utan stod utefter vägen men mkt trevlig tillställning trots regnskuren.

Dessutom var det många Mustanger på plats som man aldrig sett tidigare.

Återigen ber jag att få önska GRATTIS till priset! Anders

Hälsn. Bosse N

Tusen task Bosse fr K-d! omtumlad prisvinnare.... tänkte åka tidigare då det fanns både chargers å challengers å camaros som torde slå mig men publiken var blind..... eller inte..:rolleyes:

SS

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...