Jump to content

Oljestickans längd?


warchild77

Recommended Posts

Hej jag har ett litet problem.

jag har just bytt block till min mach1 -69 där oljestickan är för lång så den tar i huven

blocket är nämligen från en pickup från -84 351w och sitter i den grunda delen av oljetråget.

de jag undrar över är hur hög nivå skall de vara på oljan i den delen och hur långt ifrån botten av den grunda delan av tråget skall stickan sitta?

Tacksam för svar :)

Mvh: Matte

Link to comment
Share on other sites

Hej jag har ett litet problem.

jag har just bytt block till min mach1 -69 där oljestickan är för lång så den tar i huven

blocket är nämligen från en pickup från -84 351w och sitter i den grunda delen av oljetråget.

de jag undrar över är hur hög nivå skall de vara på oljan i den delen och hur långt ifrån botten av den grunda delan av tråget skall stickan sitta?

Tacksam för svar :)

Mvh: Matte

Hej!

Jag har nyss satt en 71as 351a i en 73as Mach 1. När jag flyttade över oljestickan med hylsa fick jag ta bort hylsan från 71an som slutade jämns med blocket medans 73ans sticker upp någon decimeter. Det går säkert att finna en kortare hylsa, om inte så har jag en kort liggande så hör av dig så skickar jag den. Om det passar från 351 cleveland.

Link to comment
Share on other sites

Problemet är att jag inte får ur den gamla oljestickan :( då hade jag bara köpt en ny :)

sitter din i bakre delen på höger sida?

och isf skulle du kunna mäta hur lång den du använder nu är och jämföra med hur mycket längre du får ner den som är för lång. på de viset borde jag kunna lista ut hur långt från botten rätt sticka slutar och då kapa min till lagom längd tror inte oljenivån skiljer så mycket från en windsor till en clevland

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...