Jump to content

Happy Här


Recommended Posts

Reg.datum: 2007-06-18 det var ett tag sedan.

minns ej om jag presenterat mig här. alltid varit fan av mussar.

har inte kommit till skott än att bli ägare men nu är det nära. :)

bara hitta det jag söker.

cab,ej röd,351,67-69

mvh

Link to comment
Share on other sites

Har titta på mycket den senaste tiden blivit blåst 2 st då säljaren inte håller vad som utlovat.

Finns företag som importerar som har mycket dåligt rykte både http://www.hotrodsandcruisers.se/ och

http://www.gbgperformance.se/newsite/ . man vill villl ju titta irl. är det någon som har andra förutfattningar om dessa?

man vill ju inte bli blåst på affären med sönerskruvade ,krockade etc. bilar

Link to comment
Share on other sites

välkommen till ligan mr.happy

när det gäller bilköp så kolla carfax,medlemmar här på forumet (kunskaper) och diverse trådar om fusksäljare m.m

hoppas du hittar rätt :)

Link to comment
Share on other sites

det räcker inte långt happy! men det är en bra start :)

hittar du en bil som du känner extra för så ta hjälp av medlemmar härinne som kan bistå med info och synpunkter

Link to comment
Share on other sites

japps har läst allt om gbg. Men jag länkade bara bilen och vad jag kan tänka mig.

jag har skrivit till gbg om att ligga ute med pengar och bilder och verklighet inte är densamma

man vill klämma och känna bilen man ska köpa.

Link to comment
Share on other sites

japps har läst allt om gbg. Men jag länkade bara bilen och vad jag kan tänka mig.

jag har skrivit till gbg om att ligga ute med pengar och bilder och verklighet inte är densamma

man vill klämma och känna bilen man ska köpa.

O. framför allt, man betalar inte förrän bilen finns här.:problem:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Finns bilar som är ute länge som inte blir sålda

Finns det några som man ska vara försiktiga mot, tänkte på privatpersoner som säljer.

Som tar in själva och fixar till och säljer menar jag då.

Link to comment
Share on other sites

Min uppfattning är att många säljare med bilar som ligger ute på t.ex Blocket bara accepterar kontant betalning, inga byten, vilket gör att kundkretsen är ganska liten. Hur många hostar upp 395000:- för en i och för sig kanonfin fastback 68?

Jag pratade med en hel del folk under Wheels & Wings och det genomgående tänket är byten, man byter med ungefär likvärdigt värde eller några 10000:- lappar emellan.

Åk och titta, ta med någon med erfarenhet, kolla papper och historik. Känns det fel och konstigt åk därifrån, det finns alltid en annan bil.

Link to comment
Share on other sites

Det har du helt rätt i Janne.

Man får för sig att alla som har Musse är med i detta forum. Tycker då att det ska finnas en annons här med och på nätet om man ska sälja.

Jag har blivit lurad förut och fått bytt topplockspackningar efter några 100 mil. Så jag är nog försiktig med bilköp nu. Har läst mycket på nätet om bilförmedlare i sverige. Nästa alla har fått kretik för sina metoder :( Helst skulle man villa köpa av folk på detta forum. Här vågar inte folk lura varandra kan jag tro.

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Ha bara lite is i magen så dyker din favoritbil upp. Det kommer alltid upp personer som är i behov av pengar och beredd att sälja sin bil när sommaren lider mot sitt slut. Lycka til med letandet för det kommer att löna sing. För mig tog det tre år innan jag hittade min pärla.

Link to comment
Share on other sites

Jag har en på g men är lite tveksam. det är en 68 cab. Vad är ett bra pris då?

behöver en automat c4, ny lack inom några år, motorn trimmad 302 till 300+ hp. inge BS.behöver Ny inredning och cab.

Link to comment
Share on other sites

Hej du kan få hjälp av denna killen om du vill, jag har haft kontakt med han o det funkar bra.

Det bästa är om du letar bil i USA å hittar en så kan han åka o titta på den och hjälpa dig att inhandla den och fixa frakten o allt gör han oxå!

http://www.automarinegroup.com/ När du ringer så är det Mattias som svarar, han kan hjälpa dig med allt!

Du kan oxå prata med han att du kanske vill få tag på en Mustang i ca 50 000kr klassen o så kan han försöka hitta denna åt dig! vist allt kostar, men han är inte dyr!

Link to comment
Share on other sites

Jag har lite brådis alltid kul med mil.

Blev en 68 cab

med en del att fixa på. Det är en bruksbil och fungerar bra.

men byta ut 3vxl till en c4 blir nog mycket snart.

Kan man finna nyservade någonstans?

Link to comment
Share on other sites

Jag har fasnat för Coyt fälgar

vad tror ni om

225/60/17 fram

235/50/18 bak

Har idag 215/75/15 (orginal)??

-----------------------------------------------------------------

Har bara 10cm frigång då 3" avgassystemet ligger tight mot karossen.

Kan man ta lite större däck för att få störa markgång?

Eller blir det problem med utväxling och hastighetsmätaren som visar 10% fel nu

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...