Jump to content

renovera/återväcka 351an


Recommended Posts

Tack Freddan! Ett nytt system att surfa på :) Jag vill (kommer?) att ha insprutning 2013 :)

Ta kontakt med Mattias Sandgren

savarturbo.se_3.jpg

Mycket kunnig, väldigt bra på att förklara, säljer VEMS samt allt du kan behöva.

Du har ett komplett VEMS med kabelhärva, bredbandslambda och givare för ca 9000:-

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

Efter 2 veckor i älgskogen med gott om tid att fundera så beställde jag 427 strokern från Ford Racing http://www.fordracingparts.com/parts/part_details.asp?PartKeyField=11831 samt en insprutning från XFI Fast http://www.compperformancegroupstores.com/store/merchant.mvc?Store_Code=FS&Screen=PROD&Product_Code=3035351-10&Category_Code=XFIFordWindsor.

Jag bara var tvungen att göra detta :rolleyes: . Clevelanden går fortfarande riktigt bra och den behåller jag om jag vill gå tillbaka till orginal...

Nu funderar jag på headers.. Fords Z toppar verkar ha höjda (?) avgaskanaler så jag antar att vanliga winsor headers inte kommer att passa 100%igt eller?

Blir kanske tvungen att bygga egna? Det verkar finnas byggsatser. Kan jag lämna in de byggda för coating här i Sverige?

Många frågor bliiir det... :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Här har vi en som lättat på lädret! :D HÄRLIGT!!!

Det som kan hända om portarna är höjda är att headerserna tar i karossen på bilen, dock är dom ju inte höjda så mycket så det kan nog fungera med vanliga...

Ang, coating så finns det lite olika firmor i sverige som gör det... wierd performance etc. går även att coata själv, dock bara i svart nyans!

Link to comment
Share on other sites

Här har vi en som lättat på lädret! :D HÄRLIGT!!!

Det som kan hända om portarna är höjda är att headerserna tar i karossen på bilen, dock är dom ju inte höjda så mycket så det kan nog fungera med vanliga...

Ang, coating så finns det lite olika firmor i sverige som gör det... wierd performance etc. går även att coata själv, dock bara i svart nyans!

Jag fick en otroligt bra deal med 2 års svensk garanti :rolleyes:. När det gäller headers så får jag antagligen kolla portstorlekar o dyl för att ev kunna finna nått som passar. Ser (på bild på toppen) att headersskruvarna sitter centrerat och inte förskjutet uppåt/nedåt som orginal till 351w. I värsta fall får jag väl såga bort fästet från winsorheader och svetsa dit ett anpassat (måttanpassat m m)... :crazy:;) .

Utrymmesmässigt, i motorrummet, har jag nog inga problem att rymma headers i a f :D

Link to comment
Share on other sites

Jag fick en otroligt bra deal med 2 års svensk garanti :rolleyes:. När det gäller headers så får jag antagligen kolla portstorlekar o dyl för att ev kunna finna nått som passar. Ser (på bild på toppen) att headersskruvarna sitter centrerat och inte förskjutet uppåt/nedåt som orginal till 351w. I värsta fall får jag väl såga bort fästet från winsorheader och svetsa dit ett anpassat (måttanpassat m m)... :crazy:;) .

Utrymmesmässigt, i motorrummet, har jag nog inga problem att rymma headers i a f :D

Hur menar du nu Anders? Bultarna på mina sitter centrerat på gamla motorn med 351w det med.

Jag kör med Hedman Headers har lite tajt på bredden. Såna här men du har ju mer plats.

http://www.summitracing.com/parts/HED-88656/?rtype=10

Link to comment
Share on other sites

Hur menar du nu Anders? Bultarna på mina sitter centrerat på gamla motorn med 351w det med.

Jag kör med Hedman Headers har lite tajt på bredden. Såna här men du har ju mer plats.

http://www.summitracing.com/parts/HED-88656/?rtype=10

.

Jag tänkte nog lite fel Micke :) . Eller var Cleveland fokuserad? Att winsorn har centrerat "bultmönster" gör mitt sökande lättare (tror jag) :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Måste finnas nåt som passar Bolt on, du är nog inte den enda i världen som har denna setup :-)

Jag hittade Bolt on headers, Freddan :) . Ford powertrain http://www.fordpowertrain.com/FPAindex/Mustang1.htm har till 351W/Dart/Canfield/AFR205 som använder samma packning, felpro 1487, som Ford racing rekommenderar för Z topparna.

Link to comment
Share on other sites

Direkt av han, Stan heter han om jag inte minns fel. Han ringde mig och gick igenom beställningen, otroligt trevlig.

Har för mig att mina kostade 850$. Mörkgrå coating som tål ca 18-1900 grader mot den vanliga som inte brukar hålla efter en motorbromsning. Passade galant och är designade så man får det annan styrning (kuggstång).

Link to comment
Share on other sites

Direkt av han, Stan heter han om jag inte minns fel. Han ringde mig och gick igenom beställningen, otroligt trevlig.

Har för mig att mina kostade 850$. Mörkgrå coating som tål ca 18-1900 grader mot den vanliga som inte brukar hålla efter en motorbromsning. Passade galant och är designade så man får det annan styrning (kuggstång).

Det föll nog bort nått ord i ditt svar Stefan. Fungerar dom om man inte har kuggstång åxå eller? Det skulle vara jättekul att hälsa på i ditt garage och se din pärla! Jag bor mellan Molkom å Filipstad så jag har nog inte mer än 6-7 mil till Karlskoga :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...