Jump to content

Läcka i fram på Mustang 1968


Snorre70

Recommended Posts

Hej alla

jag har en liten fråga!

Det har tok regnat i till och från i Uppsala i 2 dagar. (i Söndags kom det ca 60mm på kort tid)

Å nu till frågan, jag har bilen stående ute just nu pga att jag håller på att fixa garaget.

Såg till min förvåning att det hade kommit in vatten på mattorna i fram, ser ut som det kommer in någonstans ovan sido högtalarna.

Kan det va att det har kommit så mycket regn att det kommit in från ventilerna på torped väggen eller finns det någon annanstans det kan komma in?

kanske är någonstans man kanske ska täta till, all hjälp är nödvändig, då jag inte vet allt förmycket om mustangens uppbyggnad m.m.

Tacksam för ide tankar m.m.

Link to comment
Share on other sites

Hej alla

jag har en liten fråga!

Det har tok regnat i till och från i Uppsala i 2 dagar. (i Söndags kom det ca 60mm på kort tid)

Å nu till frågan, jag har bilen stående ute just nu pga att jag håller på att fixa garaget.

Såg till min förvåning att det hade kommit in vatten på mattorna i fram, ser ut som det kommer in någonstans ovan sido högtalarna.

Kan det va att det har kommit så mycket regn att det kommit in från ventilerna på torped väggen eller finns det någon annanstans det kan komma in?

kanske är någonstans man kanske ska täta till, all hjälp är nödvändig, då jag inte vet allt förmycket om mustangens uppbyggnad m.m.

Tacksam för ide tankar m.m.

Samma sak på min -68 men bara på passagerarsidan. Kom från friskluftventlationen. Lossade handsfacket och tog loss tätningsringen som går ner i värmefärdelaren sen kom jag åt att täta med karosserikit, ett riktigt gymnastjobb men tätt blev det.

Link to comment
Share on other sites

Jag det va något sådant jag misstänkte att det kunde vara, o det va oxå värst på min passagerarsida med.

Men tack i alla fall nu vet man ju vart man ska börja titta.

Link to comment
Share on other sites

Som Lasse skriver är detta en nödlösning. Förr eller senare måste du reparera. Om det gått så långt att det inte går att fixa innifrån, måste man göra det den hårda vägen. Det finns dock en liten genväg man kan ta, utan att behöva byta hela plåten under vindrutan.

Titta här:

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag fixat lite med hastighetsmätaren, då denna va borta titta jag till friskluftventlationen och den är ganska OK finns inga rost hål där, vattnet ser ut som det kommer in någon annan stans.??

Är det någon som vet om det är vanligt att det kanske läcker in från rutan eller så? för jag hittar ingen stans där vattnet skulle kunnas tänkas komma in! men in kommer det?

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jag tror fortfarande att det är i friskluftsintaget som det läcker,

det är så att det är en plåtsarg uppe i friskluftsdelen som tyvärr

rostar:(.

Alltså kanten på sargen rostar bort till en del, när den inte finns

kvar som vägg mot luftkanal så följer vatten med ner genom kanalen

och in i bilen:confused:.

Rostskadan är lika vanlig på alla årsmodeller, det är mycket vanligt

att skadan är på båda sidor:(.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jag tror fortfarande att det är i friskluftsintaget som det läcker,

det är så att det är en plåtsarg uppe i friskluftsdelen som tyvärr

rostar:(.

Alltså kanten på sargen rostar bort till en del, när den inte finns

kvar som vägg mot luftkanal så följer vatten med ner genom kanalen

och in i bilen:confused:.

Rostskadan är lika vanlig på alla årsmodeller, det är mycket vanligt

att skadan är på båda sidor:(.

Ja det kanske år någon jag inte sätt eller känt, Tror jag ska låna hem kameran från jobbet efter semestern, o gå in röret med den o se hur det ser ut, kan va värt att montera ned allt! Men det som är konstigt är att jag har lagt 2 st stora sopp säckar över intaget o det kommer in lite vatten än när det regnar, kan ju komma in mellan rutan o säcken så klart?

Men helt klart trevligt med hjälp av folk som har hållit på med denna bil ett tag, själv så har jag ägt mustang i några veckor, så allt är nytt och okänt för mig.

All hjälp o ider är varmt välkomna

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...