Jump to content

Säkerhetsbälte orginal till en 66:a


laxkungen

Recommended Posts

Skall skaffa orginal midjebälten till min 66:a och undrar om det var flipp eller tryckknappsöppning på bältet. Var färgen på bältet samma som klädseln på bilen. Har själv ponyklädsel i ljusblå med vit sittdyna och vill ha bälten i rätt färgkulör (se bifogad länk på min klädsel). Någon som vet något om detta?

Link to comment
Share on other sites

Jag har samma klädsel och mina originalbälten är av standardmodell (flip). De är mellanblå och har mörkblå "buckle". De som jag tipsade om är mer lika de-luxebältena. Jag är dock tämligen säker på att de luxe bälten inte ingick i de luxe inredningen (konstigt egentligen), men med de luxe bältena kom också varningslampan som ju monteras i ett hål (som jag saknar)...har du ett hål i instrumentbrädan i nederkant?

Har också kollat på massor med bilar både "live" och på annonser/auktioner och det är "inte sällan" som standardbälten sitter i bilar med de luxe inredning, snarare vanligare...

I böckerna finns inte heller bältena listade som att de ingår i de luxe inredningen så de är ganska säkert ett separat option.

mvh

Classe

post-507-144839208101_thumb.jpg

post-507-144839208126_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jag har samma klädsel och mina originalbälten är av standardmodell (flip). De är mellanblå och har mörkblå "buckle". De som jag tipsade om är mer lika de-luxebältena. Jag är dock tämligen säker på att de luxe bälten inte ingick i de luxe inredningen (konstigt egentligen), men med de luxe bältena kom också varningslampan som ju monteras i ett hål (som jag saknar)...har du ett hål i instrumentbrädan i nederkant?

Har också kollat på massor med bilar både "live" och på annonser/auktioner och det är "inte sällan" som standardbälten sitter i bilar med de luxe inredning, snarare vanligare...

I böckerna finns inte heller bältena listade som att de ingår i de luxe inredningen så de är ganska säkert ett separat option.

mvh

Classe

Kanske fanns det de luxe bälten i min bil då bilen har varningslampa i instrumentpanelen och att det är en GT. Är dina bälten orginal?

Link to comment
Share on other sites

Har du varningslampan ska du ha de luxebältena (IMHO) mina är originalbälten och så vitt jag vet till min bil - de har alla 7-65 datumkod som är rätt OK till en Novemberbil - bältena verkar inte komma lika tätt inpå bilarnas tillverkningsdatum.

GT är däremot ett helt separat utrustningspaket och bältena, deluxeinredningen mm (styled steel wheels brukar ju felaktigt kallas GT-fälgar) är separata options.

/C

Link to comment
Share on other sites

Men hallå!!! Vem vill åka med enbart midjebälten! Verkar inte speciellt tryggt. Men är man originalfreak så är man.

Jag har bytt mina till trepunkts rullbälten, så jag har ett par midjebälten, dock svarta, med tryckknappsöppning om intresse finns.

Kolla min säljannons med rubriken "Diverse originaldelar till 70:a cab". Kanske det var samma bälten i 66:an.

Link to comment
Share on other sites

Men hallå!!! Vem vill åka med enbart midjebälten! Verkar inte speciellt tryggt. Men är man originalfreak så är man.

Jag har bytt mina till trepunkts rullbälten, så jag har ett par midjebälten, dock svarta, med tryckknappsöppning om intresse finns.

Kolla min säljannons med rubriken "Diverse originaldelar till 70:a cab". Kanske det var samma bälten i 66:an.

Medveten om att det inte är speciellt säkert att åka med midjebälten mot tre punktsbälten. Kommer trots det att montera bort de 2 punktsbälten som idag sitter i bilen för dessa är inte speciellt sköna att ha på sig vid körning. Jag vill återställa bilen i orginalskick så långt det går.

Såg de bälten som du hade till din 70:a men vad jag såg var de svarta och jag är ute efter rättkulör som skall matcha klädseln.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...