Jump to content

VP Autoparts i Sollentuna


NackaBosse

Recommended Posts

Hej!

Har sedan 11 juni försökt beställa ett huvlås (+ diverse andra småprylar). Enligt uppgift skulle de ha detta på lager i Fristad. Vid upprepade förfrågningar med förklaringar som: "Det kommer med leveransen nästa vecka" har det ännu inte dykt upp. Vid telefonsamtal idag visar det síg att de har semester i tre veckor framåt. Då ruttnade jag och beställde huvlåset från NPD, som levererar inom en vecka, från USA!!!

Kan inte vi, som har lite äldre Mustanger i Stockholmstrakten ställa lite högre krav på en leverantör av våra reservdelar? Jag bara frågar???

/Bosse

Link to comment
Share on other sites

Hej! Vi kan väl inte ställa några krav alls, egentligen. Dom är ett företag som alla andra och lever på att vi VILL köpa av dom. Jag har bara bra erfarenheter av VP men skulle jag råka ut för samma sak som du, skulle jag också valt en annan leverantör. Tråkig stil av dom, jag hoppas det bara är ett dumt missförstånd, både för deras och vår skull.

/Tomas

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Har sedan 11 juni försökt beställa ett huvlås (+ diverse andra småprylar). Enligt uppgift skulle de ha detta på lager i Fristad. Vid upprepade förfrågningar med förklaringar som: "Det kommer med leveransen nästa vecka" har det ännu inte dykt upp. Vid telefonsamtal idag visar det síg att de har semester i tre veckor framåt. Då ruttnade jag och beställde huvlåset från NPD, som levererar inom en vecka, från USA!!!

Kan inte vi, som har lite äldre Mustanger i Stockholmstrakten ställa lite högre krav på en leverantör av våra reservdelar? Jag bara frågar???

/Bosse

Hej Bosse!

Jag tycker absolut att man kan ställa krav på sina leverantörer. Jag är själv egen

företagare och mina kunder kan såklart ställa krav på mej. Jag lovar dessutom inte

mer än jag kan hålla. Det ska man ALDRIG göra. Har jag lovat leverans en viss dag,

då ska varan levereras den dagen. Punkt!

Det finns andra leverantörer i Sverige. Kolla med Sven Ullman t.ex. Han har aldrig svikit

mej i alla fall. Han håller det han lovar. Annars ringer han och förklarar. Det uppskattar

man som kund.

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

VP är verkligen en bra firma att handla av, man kan inte ha krav på att de skall ha allt i lager för det har ingen firma. sen att blev missförstånd med deras semester är väl bara sånt som kan hända i vår uppstressade vardag.

Link to comment
Share on other sites

VP är verkligen en bra firma att handla av, man kan inte ha krav på att de skall ha allt i lager för det har ingen firma. sen att blev missförstånd med deras semester är väl bara sånt som kan hända i vår uppstressade vardag.

Håller med om att VP är en kanonfirma med mycket bra och personlig service.

Link to comment
Share on other sites

Tycker också att VP är helt ok. Tycker man skall vara lite försiktig med att `kasta skit` på leverantörer. Bottna ut det först innan man gör någon `sågning`.

Tog in prisuppgift från NPD för något år sedan på lite delar, kollade sedan med VP-parts på samma delar. NPD var mycket dyrare.

Link to comment
Share on other sites

Jag beställde en liten del från NPD för 17:25 USD som dom drog från mitt VISA-kort och så sade dom att det naturligtvis tillkommer frakt, vilket dom också drar från VISA-kortet. Vidare skrev dom att dom använder sig av det mest ekomomiska sättet att leverera på, för dom är måna om att hålla lågt pris på frakten.

VAD HÄNDE?

Jo dom debiterade ytterligare 56:58 USD för frakten av en plåtdel som är platt som en normalstor Marabou chokladkaka. I dessa 56:58 ingick ej tull eller moms.

Jag skrev till deras handläggare och undrade om dom gjort fel, men han säger att: - Nej, det är vad det kostar.

Skrämmande - tänker aldrig mer beställa därifrån.

PS. TULL skall jag inte betala eftersom beloppet understiger 150 EUR. MOMS skall jag betala, men det blev dock ingen debitering (denna gång).

Ändrade %s av %s (%s)
FÖRTYDLIGANDE
Link to comment
Share on other sites

Måste blivit nåt fel. Varuvärde under 1.200 kr skall vara tullfritt.

Sen är det varan, som är belagd med tull om värdet överskrider 1.200 kr. Kan aldrig bli tal om att betala tull på frakten..

Link to comment
Share on other sites

Har som många andra här bara bra erfarenhet av VP, beställde delar i måndags och fick medelande från Posten i onsdags att delarna låg där.

Handlade även från sollentuna och det fungerade kanon.

Kolla med fristad, de kan skicka delarna till din närmaste postkontor.

Artur

Link to comment
Share on other sites

Min erfarenhet av de få ggr jag beställt av VP så har jag beställt före kl 12 så har jag fått grejerna dagen efter.

Själv så titta jag på grejerna jag vill ha och knappar in Fords nummer på produkten och söker på Google och sedan

bilder så får man upp nästan allt. De t.o.m ringer innan de skickar iväg grejerna om nått verkar misstänksamt i ordern.

//Happy

Link to comment
Share on other sites

Måste blivit nåt fel. Varuvärde under 1.200 kr skall vara tullfritt. Sen är det varan, som är belagd med tull om värdet överskrider 1.200 kr. Kan aldrig bli tal om att betala tull på frakten..

Hej

Jag fick ingen debitering av tull och moms, jag ville bara förtydliga att detta inte ingick i beloppet 56:58 USD, men som du skrev, så slipper man TULL vid ett varuvärde upp till 150 EUR (f.n. ca 1400 kr), däremot skall MOMS ALLTID betalas, se nedan!

Det råder en ganska generell okunskap kring när TULL resp. MOMS skall betalas, men detta gäller:

MOMS skall alltid betalas på varor utanför EU, oavsett värde (alltså även värde under 150 EUR), dock så kan jag efter flera år av 'importer' från USA konstatera att paket med ett värde under ca 300 kr ofta slinker igenom hem till mig utan att jag behöver betala moms.

Så MOMS skall man egentligen alltid betala oavsett värde och TULL skall man dessutom betala om värdet överstiger 150 EUR och då tillkommer ALLTID även moms om 25% som läggs på varans pris + tullavgiften.

Har man en fraktkostnad, vilket man troligtvis har i 99% av alla fall, så skall TULL betalas på både varan och frakten samt även andra relaterade kostnader och därefter läggs momsen på.

Ex:

Topplock från USA, inköpsvärde i SEK 10.000 kr

Frakt, 1000 kr

Försäkring, 100 kr

Då blir det TULL beräknat på 11.100 kr t.ex. tullsats 3,5% = 11.488:50 kr och på dessa 11.488:50 kr läggs därefter momsen om 25% = 14.360 kr.

LÄNKAR:

http://www.tullverket.se/innehallao/i/internethandelfranettlandutanforeu/internethandelfranettlandutanforeu/fragorochsvarominternethandelfranettlandutanforeu.4.3cf19d0112524cb00188000776.html

http://www.tullverket.se/innehallao/j/julhandel/dyrareanvantatnarpaketetduhamtat.4.3683e12f1338914d02c8000377.html

Mvh Christian

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jag vill bara klargöra min åsikt gällande VP autoparts, tack till alla

på VP Lennart, Ullrik mfl ni gör ett jättebra jobb som servar oss

med det vår Mustanger behöver.

Jag tror faktiskt att alla kan göra misstag, när man drabbas blir

man f-b men med lite is i mangen och lite distans så brukar

förståndet återfinna sig.

Vi får faktiskt välja var vi vill handla och just nu är det VP autoparts

som har (mitt) förtroende.:cool:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...