Jump to content

bakaxel utväxling


Recommended Posts

Jag har i min -72 Mach 1 en 351c 4v motor som driver en C6 till en 9 tums bakaxel där det sitter 275/60/15 däck. Bakaxeln har enligt id lappen 3.25 i utväxling. Nu när jag fått köra Mustangen en tid efter renoveringen börjar jag vänja mig med dessa härliga maskiner men upplever bilen trög vid start och i låg fart. Detta kanske beror på 4v locken eller är det så att jag borde byta utväxlingen för att pigga upp bilen? Har kanske turbinen del i detta eller? Jag har inga erfarenheter av såna här grejer så väldigt tacksam för tips.

Kan tänka mig att den skulle bli piggare med att få upp varven en del, för det känner man ju att den vaknar till när man kommer över 3000 varv. Den kanske tilloch med skulle bli bensin snålare fast varven skulle stiga? inte för att det är det jag är ute efter.

Link to comment
Share on other sites

Egentligen borde den ju vara rätt pigg med nyrenoverad maskin och låda och med den utväxlingen. Jag menar jämfört med min trötta 289a och 2.89 i utväxling. ;) Men svårt att säga då man inte blivit inbjuden till provkörning ännu... :D

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...