Jump to content

Problem ned C4 lådan får som en fördröjning när den växlar till trean


Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Har nu införskaffat edelbrock-kittet med nummer 1483. (Ford Throttle Lever Adapter)

Den lilla sprängskiss, som följde med var inte mycket till monteringsinstruktion.

Letat som en galning på youtube efter en instruktionsfilm, men ej hittat någon.

Link to comment
Share on other sites

Har Edelbrock-kitet på min, inga problem att montera passade rakt av. Köptes från Hansen Racing. Har stag och inte wire till kick down.

/D

Nja, "passade rakt av" är nog inte riktigt vad jag tyckte. Jag och en medhjälpare jobbade i två timmar. Det fordrades modifiering av fäste till gaswire, samt nytt fäste till returfjädrarna till dito. Jag kör dubbla fjädrar, som går inuti varandra, alltså både hängslen och livrem. Tyckte din returfjäder till gasen såg väldigt klen ut och varför har du hakat den runt den lilla tungan, den har ju inget stopp, som gör att fjädern inte glider av. Själv har jag returfjädrarna i den stora runda öglan. Den till kickdown-staget gick att använda. Funkar bra nu. Bifogar bilder på min installation.

post-5833-144839218482_thumb.jpg

post-5833-144839218337_thumb.jpg

post-5833-144839218372_thumb.jpg

post-5833-144839218399_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Returfjädern är den som satt på tvåportaren, är faktiskt styvare än den ser ut. Att den slulle glida av är inte så troligt eftersom att den drar lite i "vinkel"

mot fjäderfästet. Har funkat för mig i fyra år, men om jag hade gjort det i dag hade det kanske sett anorlunda ut.

Din installation ser helt ok ut. Två timmar är en ganska liten insatas ändå, man får alltid räkna med lite anpassningar på våra gamla bilar.

Link to comment
Share on other sites

I våras då jag bytte motor så blev det en Edelbrock förgasare, kickdown staget som satt på Holleyn passa då inte... Jag fixa ihop det hela med en vxl vajer, lite kulleder och retur fjädra från Biltema. Sen fick jag väl konstruera lite sj oxå... men det hela kosta mig ett par hundringar och ett par timmar i garaget... har funkat bra hela sommaren.

mvh Johan

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...