Jump to content

Värt att satsa på? fastback 1967 renoveringsobjekt


Ssvensson

Recommended Posts

Hej

Ny på forumet men har velat haft en Mustang sedan barnsben... :)

Hittat denna och vad är er första kommentar?

Har försökt nå säljaren via epost men har inte fått några gehör. Ringa är ju alltid lite sådär när engelskan är ringrostig.

12500$ vill han ha eller bästa erbjudande. Motorn fungerar, servostyrning, 289, automat.

Vad tror ni?

post-7411-144839216536_thumb.jpg

post-7411-144839216541_thumb.jpg

post-7411-144839216548_thumb.jpg

post-7411-144839216557_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej

Riktigt snygg bil. Priset går säkert att pressa lite men man ska aldrig köpa utan att kolla. Finns vissa firmor i USA som åker och kontrollerar bilen och går igenom den. Jag har för mig att man fyller i ett protokoll som man får. Men det bästa är om man har någon bekant som kan åka och kika på den.

Sen verkar det vara väldigt mycket jobb på bilen. Men har man tid och intresse så går allt.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jag har grottat med det mesta i Mustangvärden, utgångslägen har varit vansiniga i vissa fall, man skall ha klart

för sig att det går inte att göra något billigt, möjligen inköp:think:.

Din fråga är befogad, mitt svar är, som gammal 67 FB ägare så kan jag bara säga, det är genom alla tider den

snyggaste Mustangen (tycker jag):cool::cool::cool:.

Priset har i detta fall en stor betydelse, utrustningen är alltid intressant, modellen är rätt, delar finns.

Mitt svar, tänk på vad du gör och att om fallet är så att du är kunnig på det mesta inom fordonsteknik

så är det bara priset, som renoveringsobjekt kan den i minna ögon inte kosta mer än 50-75.000.:o

Att renovera denna 67a som förresten har fel hjulkapslar 66, så tror jag att du får räkna med tre

gånger samma summa innan du hamnar i en klar entusiastbil.:roll:

Jag vet att jag svamlar massor enligt många, men jag har gjort samma sak som du tänker att

göra och man glömmer alltid att det kostar mycket även om man kan själv.

Men jag erkänner också, jag kan gå på det en gång till, jag menar köpa billigt för att sedan

ändå hamna på en betyligt högre slutsumma, fördelen är då att jag vet vad jag har;).

Link to comment
Share on other sites

Är inte kunnig inom fordonsteknik... men man kan väll lära sig.

Vissa jobb måste jag ha hjälp med givetvis.

Eftersom de flesta FB ligger på 200000+ så är de utanför min budget.

Tanken är att fixa till bilen genom några år, 2-3 års projekt och därmed sprida ut kostnaderna.

Håller med att 67 är klart snyggast men jag tackar inte nej till en 65-66a heller.

Link to comment
Share on other sites

Dum fråga, vad menas med basket case?

I detta fall en bil som är i dåligt skick, som kräver omfattande arbete och en hel del pengar innan den är renoverad.

Man frågade efter första kommentar, och på basen av bilderna och begärda priset var inlägget spontant.

På basen av bilderna har bilen stått länge, antagligen "på jordgolv" och ibland i fuktiga förhållanden. Ett sådant objekt måste ses live innan köpbeslut.

Efter att man noggrant rostgranskat karossen och sett över helheten, kan man klassa upp bilen från en "walk away".

Dessa objekt har en tendens att bli arbetsdryga och dyra. Visst är det en snygg modell, men man bör ändå ha is i hatten då man gör köpbeslut.

Bilen ser rak och tämligen "orörd" ut, vilket är ett plus. Rostiga stötfångare, liksom den gröna växtligheten på huv o. tak indikerar möjliga problem, såsom korroderade "blanka detaljer", eventuellt eländig inredning och rost i golv och fackverk.

Visserligen kan man fynda ibland, men räkna inte med det.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Ny på forumet men har velat haft en Mustang sedan barnsben... :)

Hittat denna och vad är er första kommentar?

Har försökt nå säljaren via epost men har inte fått några gehör. Ringa är ju alltid lite sådär när engelskan är ringrostig.

12500$ vill han ha eller bästa erbjudande. Motorn fungerar, servostyrning, 289, automat.

Vad tror ni?

Den är värd en inspektion, för man ser inte allt men jag tycker det finns en del goda tecken, rak i plåten och motorrummet ser inte så rostigt ut i innerskärmarna. Räkna med rost i golvet och skuffen. Plåten är billig, det är arbetstiden som kostar. Du granskar ju ett objekt så jag tolkar det som att du är medveten om vad du tittar på. Om du inte är det..... undvik.

Förutom ekonomin så är renovering av en Mustang roligt, för de är lättmekade och det mesta finns.

Link to comment
Share on other sites

Tack för alla svar.

Få ta mig i kragen och ringa honom för att försöka få fler bilder och mer info om skicket.

Efter det får man ta sig en rejäl funderare om det är värt pengen att få någon till åka dit och kolla upp den.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jag har grottat med det mesta i Mustangvärden, utgångslägen har varit vansiniga i vissa fall, man skall ha klart

för sig att det går inte att göra något billigt, möjligen inköp

Din fråga är befogad, mitt svar är, som gammal 67 FB ägare så kan jag bara säga, det är genom alla tider den

snyggaste Mustangen (tycker jag)

Priset har i detta fall en stor betydelse, utrustningen är alltid intressant, modellen är rätt, delar finns.

Mitt svar, tänk på vad du gör och att om fallet är så att du är kunnig på det mesta inom fordonsteknik

så är det bara priset, som renoveringsobjekt kan den i minna ögon inte kosta mer än 50-75.000.:o

Att renovera denna 67a som förresten har fel hjulkapslar 66, så tror jag att du får räkna med tre

gånger samma summa innan du hamnar i en klar entusiastbil.:roll:

Jag vet att jag svamlar massor enligt många, men jag har gjort samma sak som du tänker att

göra och man glömmer alltid att det kostar mycket även om man kan själv.

Men jag erkänner också, jag kan gå på det en gång till, jag menar köpa billigt för att sedan

ändå hamna på en betyligt högre slutsumma, fördelen är då att jag vet vad jag har;).

Inte svamlar du Lars! Inte värre än vi andra musse stollar en fredagskväll :rolleyes: . Du är ju med att skapa vårt levande forum :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Køp ej NÅGON bil baserad bara på 4 fjuttiga bilder. Om du ska køpa bil baserad på bilder ville jag ha MINST 30 -40 bilder.

Mvh

JohnB

Johns förslag är ett bra alternativ om du kan lyckas få den bildsamlingen, men det garanterar ingen funktion. Hämtning och frakt inom USA kan bli en dold kostnad som du måste väga in. Räkna även med frakten över havet + lite diverse andra avgifter.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Den verkar ha stått på samma ställe i många år!:confused: Det finns gräs runt omkring

och lera/jord under. Det värsta som finns för en bils underrede är gräs. Därefter

lera/jord. Gräset är ALDRIG torrt. Lera/jord är aldrig torr, utom på dagen när fukten

torkat bort från marken. Fukten finns fortfarande kvar under bilen. Den absorberar

fukt. Och en bil som stått så länge på samma plats, är GARANTERAT rostig under.

Det kan man lägga hur mycket tid och pengar på som helst.

Så mitt råd är: var försiktig, du MÅSTE ha nån som kollar bilen under. Är den OK

där kanske det inte är så farligt. Men det kommer att kosta MYCKET pengar att

få den i bra skick. Bara lackering kan kosta 40 papp.

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Fick nu tag på säljaren efter många försök. Har ringt på många men de svarar inte? Har kollat upp tiden innan så jag inte ringer mitt i natten.

Pratar snabbt gör dom också :)

Men den verkar vara för rostig och osäkert objekt.

Golvet behöver bytas, bakskärmarna behöver fixas till. Inredningen var inte komplett.

Frågade om den startade och den tände fick jag till svar. Stått still länge.

Får leta vidare.

Link to comment
Share on other sites

Var i USA finns bilen.? Enligt min mening ser den ganska fin ut för det begärda priset.

67 Fast Backs är eftertraktade men det kanske finns prutmån.

Problemet är att få en bil som den här till Sverige. Den måste ha en Clear Title och är

förmodligen inte registrerad så den måste transporteras till ett ställe den kan ställas

i en container.

Mvh Bosse CMC 342

Link to comment
Share on other sites

Var i USA finns bilen.? Enligt min mening ser den ganska fin ut för det begärda priset.

67 Fast Backs är eftertraktade men det kanske finns prutmån.

Problemet är att få en bil som den här till Sverige. Den måste ha en Clear Title och är

förmodligen inte registrerad så den måste transporteras till ett ställe den kan ställas

i en container.

Mvh Bosse CMC 342

Glömde givetvis att fråga om clear title.

Bilen finns i Chattanooga.

Snabb uträkning via Nordtrafik så är kostnaderna 57000 om jag räknar på 12000$ inköp.

Innan dess måste man få dit någon som kollar upp bilen åt den, vad det nu kan kosta?

Link to comment
Share on other sites

Bilen är nog såld då annonsen är borta.

Har hittat ett nytt objekt, dock mkt att göra många delar följer med.

Det är en Fastback 65:a GT 350 replica. Säljaren säger att det är GT men jag tror inte det då det är en C code och med trumbromsar runt om. Men jag kan ha fel.

Är helt inne på att köpa den men jag är i det stadiet att jag vet inte hur jag ska göra med betalning ännu.

Har pratat med bilförmedlare som verkar vara bra men betala 30000 för en bil som kostar 11000$ (prutbart) blir inget bra.

Ta den via Holland kan jag inte heller då den inte har varit startad på 4år och bromsarna är säkert inget bra.

Om någon känner någon i New York med omnejd får gärna höra av sig till mig.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har hittar några intressanta bilar som kan bli ett köp om allt stämmer.

Dock är dessa 3 växlade manuella med och utan rost :)

Är det något att satsa på eller ska man gå på 4 växlad eller c4 automat?

Innerst inne vill jag ha en automat :)

Link to comment
Share on other sites

Hej! Smaken är ju olika men mitt tips är att inte stressa. Jag vet att det är förbaskat svårt när man är ivrig och vill ha drömbilen snabbt. Gjorde import själv 2003 och 2008. Med tanke på all tid och pengar du kommer plöja ner i bilen så köp den årsmodell och motor och låda du vill ha från början. Håller med Bosse om att rostfri, oskadad kaross står högt i kurs. Gör gärna en kravlista på hur bilen måste vara och en önskelista med resten. Vad har du för budget?

Utgifterna vid import är ju ungefär 1. Kostnad att leta upp bil, besiktiga denna och kolla title mm. 2. Bilens pris. 3.Transportera till hamn. 4. Fraktkostnad container 5. Tull och moms 6. Lossning vid svensk hamn 7. Ev. hjälp med pappersarbete vid förtullning. 8. Inrikes transport. 9. Ursprungskontroll. 10 Reg besiktning.

Annars har du en härlig färdig a-kodad arizonabil här! Bjud!!!

http://phoenix.craigslist.org/nph/cto/3260923935.html

Mvh. Mats Nilsson

CMC 2089

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...