Jump to content

Renovering och modifiering av Fastback-65 och 66


vena

Recommended Posts

Lite uppdatering sen sist.

Min byggkamrat Lennart har bytt båda golven vid förarsidan och passagerarsidan och så har vi bytt vänster golv vid baksätet.

Häger bakskärm utbytt, båda dörrarna lagade i nederkant.

Öppnade ventilationsintagen idag och bytte utloppen på båda sidor samt blästrade insidan och grundad med CA primer.

Imorgon blir det blästring av motorrum och grundning av detta sen ska vi tillverka nya galvade profiler till rambalken då dessa är demolerade.

Bifogar lite bilder.post-6566-144839225352_thumb.jpg

post-6566-144839225067_thumb.jpg

post-6566-144839225092_thumb.jpg

post-6566-144839225121_thumb.jpg

post-6566-144839225156_thumb.jpg

post-6566-144839225176_thumb.jpg

post-6566-14483922521_thumb.jpg

post-6566-144839225328_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 131
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tack! det är ju min första renovering. tidigare ha jag inte ens brytt mig om att byta däck eller olja på bilarna jag haft utan låtit verkstan sköta detta. Jag kan säga att jag njuter enormt av varje minut i verkstan med mustangen och med min kollega lennart som hjälper mig. Bilen kan nog bli bra i slutändan, förhoppningen är att vi ska kunna köra den till lack i nästa vecka för nu börjar det bli trångt för imorgon kommer -65 an ifrån isblästringen och vi har ingen direkt plats för den. Troligtvis lyckas vi gömma den hos en smed här i byn några dagar men sen får den komma in i jiggen för en omgång den också.

Måste dock till Polen i tjänsten torsdag/fredag och förmodligen blir lördagen tung då jag har med 10 kunder denna gång.

Lite nya bilder imorgon då vi är klara med all svets.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Byte av infästningar för stolarna då de nya stolarna kräver lite lägre fästen, fick knäcka till nya i 2mm galv och svetsa in. Nu är hela bilen blästrad, grundad och klar för lack. Underredet lackas ikväll och motorrummet imorgon eftermiddag. Senklarlack på allt.post-6566-144839228524_thumb.jpg

post-6566-144839228508_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Man får ju försöka ligga i så den blir klar någon gång. har som mål at rulla ut i April-2013.

Hittade grymt fräcka instrument på Auto Meter igår natt så vi får hoppas dom går att lösa för pengar......

Någon som har nån idè på fäljar? Funderar på 18 tummare men vet inga fräcka. Tips emottages gärna!!!

Link to comment
Share on other sites

Hej Janne, supertack!!! Det är precis detta jag vill höra som förstagångsbyggare. Provade mina 17" eleonorfälgar idag och dom ser ju ok ut.

Jag gör nog så att jag kör med dom först och byter till andra sen.

Återigen tack för hjälpen så jag slipper lägga ut 25 000 på kassa fälgar.

Link to comment
Share on other sites

Hej Janne, supertack!!! Det är precis detta jag vill höra som förstagångsbyggare. Provade mina 17" eleonorfälgar idag och dom ser ju ok ut.

Jag gör nog så att jag kör med dom först och byter till andra sen.

Återigen tack för hjälpen så jag slipper lägga ut 25 000 på kassa fälgar.

De fälgarna tycker jag ser bra ut, en kompis har dem på sin 66:a

Bengtssonsida1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...