Jump to content

Renovering och modifiering av Fastback-65 och 66


vena

Recommended Posts

Hej, jag har inte riktigt koll på detta men jag kör med dubbelkona, dvs först steg ett och sen steg 2. har dock inte kollat om det blir tätt. om det är någon som använt verktygsbodens "dyra" koningsapparat så kanske ni kan svara på hur man ska göra. enligt manualen så ska man göra kona 1 och sen flytta fram röret till ursprungsläget men gör man så så spricker röret! kan vara för att jag kör med rostfria rör. nån som vet?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 131
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag har konat mängder med bromsrör och jag använder ett dubbelkoningsverktyg som jag sätter i skruvstycket och det kostar ca 200 kronor.(inköpt på Ad-center)

Själva konan görs i ett moment och är jätteenkelt och resultatet blir bra, jag använder mej av kopparrör som jag har tillgång till på jobbet. :-)

Jag kan försöka lägga upp några bilder här ikväll.

Ha det bra. Magnus

P.S snygg avatar va Vena. ;-)

Link to comment
Share on other sites

Annars kan ett tips vara att höra med Mekonomen. När jag bytte bromsrör på förra sommarbilen, i och för sig en Miata men ändå, köpte jag rör på metervara hos Mekonomen, åkte hem och kapade och bockade, sen tillbaka med nipplarna på plats så konade dom, utan kostnad. Om man råkar ha en Mekonomen hyggligt nära... Finns säkert andra verkstäder som kan hjälpa till, poängen var att man kanske inte måste göra det själv.

Link to comment
Share on other sites

då har bakaxeln fått 2 lager svart färg samt tidigare svetsade jag dit några små clips för bromsledningarna.

Imorgon återmontering och hämta däcken på gummiverkstan. Kuhmo V70A tror jag dom hete, skulle vara bra bett i varje fall.post-6566-144839264422_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Alla åsikter är lika mycket värda om dom så är positiva eller negativa, utan dessa så skulle utvecklingen stanna. Jag som förstagångsbyggare är helt beroende av kommentarer för att kunna bli bättre inför nästa bygga. Tack för alla komplimanger, det höjer arbetslusten

Link to comment
Share on other sites

Tack dock har motivationen varit lite låg under helgen men nu är den tillbaka, blir ju lite stressad när solen tittar fram. Väntar på de nya instrumenten så man kan slutföra elen i bilen.

Link to comment
Share on other sites

Hej, handbromsspak är köpt på www.jegs.com tyckte själv det blev snyggt med den lilla i mitten som här. Tillverkade några clips idag eftersom jag inte hittade några bra i affären. 1,2mm galvplåt är ämnet.post-6566-144839265992_thumb.jpgpost-6566-144839265992_thumb.jpg

post-6566-144839266006_thumb.jpg

post-6566-144839266018_thumb.jpg

post-6566-144839266032_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu



×
×
  • Create New...